Põltsamaal esitleti uut logo

Juba pikemat aega tegeles Põltsamaal linnavalitsuse haridus- ja kultuurinõuniku eestvedamisel töörühm linnale uue logo väljatöötamisega. Praeguseks on logo valmis ning neljapäeva õhtupoolikul esitleti seda ajalooliste lossimüüride vahel asuvas „Lossi“ restoranis. Samas oli esitlusel viibinutel võimalus osaleda väikesel mälumängul, kus tuli tunda Eesti linnade vappe.

„Põltsamaa uus logo on  mõeldud kasutamiseks kogu linna tunnusmärgina,” kinnitas Põltsamaa linnavalitsuse haridus- ja kultuurinõunik Kadri Suni, kes oli ühtlasi ka logo väljatöötamisega tegelenud töörühma liige.

Kroon kui olulisem sümbol

Kadri Suni sõnul on linna põhimääruses kirjas, et vapp on linnavõimu ametlik sümbol. Samuti kasutatakse vappi soliidsematel puhkudel, näiteks linna aukodanike või teenetemärkide omanike tänukirjade tunnusmärgina. „Vapp on suhteliselt konservatiivne linna tunnusmärk,“ selgitas linna kultuurijuht.

Kui puudus logo, kasutati ka vappi vahepeal linna mitteametliku tunnusmärgina, näiteks MTÜ-de ja ka  Põltsamaa Ettevõtjate Liidu poolt. Logo väljatöötamisel peeti nõuniku sõnul silmas, et selles säiliks krooni kui Põltsamaa linna ühe ajalooliselt olulisema sümboli motiiv.

„Saatsime töö kirjelduse Eesti parimatele agentuuridele,“” rääkis Kadri Suni. Parim hinnapakkumine linna logo tegemiseks tuli reklaamiagentuurilt „Brilliant”. Teades, et logo ei saa olema linnavõimu ametlik tunnusmärk, vaid  võetakse kasutusele kogu linna tutvustava ja linnaelu kajastava mitteametliku sümbolina, koostati ka töörühm laiapõhjalisena. Sinna kuulusid lisaks Kadri Sunile Põltsamaa Emadekulbi juht ja kolmanda sektori esindaja Marje Aigro, Põltsamaa linnavalitsuse spetsialist Loreida Küppas, Põltsamaa linnavolikogu liige Margus Oro, Põltsamaa kultuurikeskuse juhataja Irja Paavo, Põltsamaa Muuseumi juhataja Rutt Tänav, Põltsamaa Felixi turundusdirektor Marek Viilol.

Suni sõnul pidasid töörühma liikmed silmas, et tulevases logos peaks kajastuma nii Põltsamaa ajalooline taust ja kultuuripärand kui ka roosid, vein ja nendega seotud värvid; arvukad sillad, jõgi ning muudki Põltsamaa linnale iseloomulikku.  

Oluline ka turism

Esitlusel pakuti välja ka mõned ideed, kus ja kuidas võiks edaspidi Põltsamaa linna logo kui linna tunnusmärki kasutama hakata. See võiks olla lauanõudel, päikesesirmidel, T-särkidel, Põltsamaa linna ettevõtete valmistatud toodetel.

Samuti käidi välja idee, et logo võiks näha olla ka  kohalikul ajalehel.

Teiseks perspektiivseks valdkonnaks peeti turismindust, sest linna külalised seostavad oma muljeid hiljem just logoga, mis ühel või teisel kaasa ostetud esemel näha. Reklaamiagentuuri „Brilliant“ disaineri Allan Kuke kinnitusel on logo kasutajatelejäetud võrdlemisis vabad käed. Pigem on logo kasutusjuhendis nõuandeid selle kohta, milliseid värve logodel kasutada, milline võiks olla selle minimaalne suurus, kui kaugel võiks logost asuda üks või teine visuaalne element jne.

Üritusel viibinud Põltsamaa linnavolikogu esimees Toivo Kroon avaldas töörühmas osalenutele tänu ning kutsus  kõiki vastvalminud logo kasutama ning sel viisil Põltsamaad reklaamima.

Logo autorid paluvad kõigil pakkuda julgelt välja ideid selle kohta, kus ja millisel moel Põltsamaa logo edaspidi veel kasutust võiks leida.

.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus