Milleks meile euroteavitust vaja on

Ühe uuringu andmetel ei tea 71 protsenti tarbijatest Euroopas oma õigusi, juhul kui piiriüleseks teenuste või kaupade tarbimiseks või oma õiguste nõudmiseks läheb. Kirume mõnikord küll Eesti seadusi, kuid Euroliidu kontekstis on meie seadused ühed tarbijasõbralikumad. Meil on näiteks 14 päeva jooksul õigus ümber mõelda ja loobuda postikataloogist tellitud kauba väljaostmisest. Ka ei ole meie firmadel õigus nõuda posti teel tellitud kauba eest ettemaksu üle 50 protsendi kauba hinnast. Kes on tellinud Saksa jm netikaubamajadest, teavad, et kauba eest tuleb 100 protsenti ette maksta ja ka siis ei saa veel kindel olla, et ost sekeldusteta sooritatud saab. Näiteks pole Suurbritannia Amazon.comist Eestis välja antud krediitkaardiga võimalik midagi osta.

Oleme varsti juba viis aastat Euroliidu liikmed olnud. Tahes- tahtmata peame tunnistama, et ega me neid euroasju ikka nii täpselt ei tea, enne kui endal otsest kokkupuudet pole.

Euroopa Komisjoni Eesti esinduse, Riigikantselei ja Jõgeva maavalitsuse ühistegevuse tulemusena on Jõgevamaal algatatud koostööprojekt, et inimesi Euroopa Liidust paremini teavitada. Jõgeva maavalitsuses avatud Europe Direct teabekeskus on üks kaheksast sel aastal Euroopa Komisjoni poolt avatavast keskusest Eestis.

Lisaks teabematerjalide jagamisele ja infopäringutele vastamisele korraldavad teabekeskused temaatilisi loenguid, seminare ja huviüritusi, et aidata kaasa avaliku arutelu tekkimisele.

Europe Directi teabevõrk on Euroopa Liidu liikmesriikides tegutsenud alates 2005. aastast.

14. aprill 2009

blog comments powered by Disqus