Jõgevamaa mees korraldab auhinnalisi mälumänguvõistlusi

?Ei oskagi öelda, kuidas idee mälumängulehekülje tegemiseks  tekkis. Tuli ta igatahes kuidagi äkki. Ilmselt lõi sellele eelduse õpilaste internetisõltuvus. Tehakse seal igasuguseid imeasju, on  olemas ka mälumängude erinevaid versioone. Sattusin isegi miljonimängus vaimustusse. Mitu tundi pakkus pinget. Kui aga mängumiljoni olin kätte saanud, siis huvi kadus. Parimad olid seda miljonit võitnud juba üle 1000 korra. See enam vähemasti mind mängima ei kutsunud, et veel rohkem miljoneid võita. Vast siit tekkiski mõte, et võiks hakata väljastama reaalseid auhindu ka internetis toimuvate võistluste eest,» arutles Kolberg.

      ?Palamuse Gümnaasiumis, mille olen lõpetanud, toimus mälumängusari, millel

osalesin klassi ühes võistkonnas. Hiljem olen maakondlikel mängudel ka paar korda valla võistkonnas kaasa löönud. Telerist aga vaatan meelsasti selle valdkonna saateid. Viimasel ajal jääb selleks küll vähe aega. Spetsiaalselt ma oma ajagraafikut telemängude järgi ei säti,” rääkis arvutiõpetaja isiklikust mälumänguhuvist.

Veebilehekülg valmis märtsi algul

      Veebipõhine mälumängulehekülg valmis märtsi alguses. Sellest ajas alates on ka aadressil www.memomeka.ee saanud oma teadmisi proovile panna. Kolbergi sõnul eristab seda teistest mälumängulehekülgedest reaalsete auhindade jagamine. Samuti on nende eesmärgiks pidevate võistlusmängude korraldamine.

«Internetis on vist olnud küll selliseid kampaaniamänge, et vastad kolmele küsimusele, siis loositakse võitja ja ongi kõik,» ütles Kalle Kolberg.

      Küsimused on Kolberg esialgu suures osas ise koostanud, siiski on tal ka paar abilist. Küsimusi saavad pakkuda ka mälumängijad ise.  Viimasel ajal on just nemad aktiivsemaks muutunud, sest saavad sobilike küsimuste koostamise eest võistlemiseks vajalikke ühikuid.

      «Võiks öelda, et veebipõhisele mälumänguleheküljele kulub kogu minu aeg ja ikka veel jääb  puudu. Suvest alates on see ilmselt ka minu põhitöö ? teisteks töödeks lihtsalt aega ei ole,» ütles mälumängulehe ülalhoidja.

      Leheküljel oleva teabe järgi on mälumäng sümbioos info leidmise kiirusest ja teadmistest. Üsna suur roll on mõistagi ka õnnel.  Enamik mänge on üles ehitatud kiirusele. Domineeriv on kümne minuti mäng, mille reeglid näevad ette võimalikult paljudele küsimustele õigesti vastamist kümne minuti jooksul. Eripärastemaks on miinusemäng, kus iga antud vale vastus võtab punkti maha ning kolmekümne küsimuse mäng, kus pole tähtis kiirus, vaid see, et võimalikult paljudele küsimustele saaks antud õige vastus.

Võit nõuab sihikindlust

      ?Võitmine nõuab kõige enam ehk sihikindlust. Loomulikult on väga tähtsad teadmised ja oskus infot otsida. Osade võistlusmängude puhul on veel tähtis internetiühenduse kiirus. Kellel see on kehvem, võistlevad ebavõrdsetes tingimustes. Neil on aga võimalik osaleda mängudes, kus ühenduse kiirusel ei ole tähtsust. Ja eks ole ju ka õnnel oma osa. Kunagi ei tea, kes võistlema hakkavad ? ei ole ju kellelgi võimalik 25 tundi ööpäevas netis istuda. Samuti ei teata enne proovimist, millised on konkreetse mängu küsimused,» rääkis mänguõnnest Kalle Kolberg.

      Kui esimeste mängude ajal olid põhilisteks osalejateks tema enda õpilased, siis nüüd on registreerunud juba ligi kuussada kasutajat üle Eesti.

Lehekülje paremaks muutmiseks tahab Kolberg koos abilistega luua treeningkeskkonna, kus igaüks harjutada saab, samuti on tal plaanis hakata korraldama eraldi mänge kooliõpilastele.

      Et mängus on võrdlemisi korralikud auhinnad, on korraldajad sunnitud võtma ka väikest osalemistasu, kuid seda on püütud hoida nii madalal kui võimalik. Mängimiseks vajalikke  ühikuid  jagatakse  ka auhindadena selle eest, kui kutsud sõpru  veebilehega liituma ja tood nii osalejaid juurde.

      Oma napil vabal ajal harrastab Kalle Kolberg sporti ja tantsib.  Tema enda  sõnul on ta ka vahelduva eduga mingit pilli tinistanud.

EVA KLAAS

blog comments powered by Disqus