Jõgevamaa juurtega dirigent pälvis stipendiumi

Tõnu Kaljuste stipendiumi pälvis tänavu Teatri- ja Muusikaakadeemia doktorant Mai Simson, kes võrsunud Jõgevalt, õppinud Jõgeva Gümnaasiumis ja töötanud muusikaõpetajana Jõgeva Põhikoolis. Praegu pühendab Mai Simson end ennekõike helilooja Rudolf Tobiase oratooriumiga Joonas seonduvale. Suvisel juubelilaulupeol on ta liigidirigent.


Mai Simson sai tunnustamisest Tõnu Kaljuste stipendiumiga teada mõned päevad enne ametlikku väljakuulutamist. „Olin alguses väga üllatunud ja vist ka keskmisest kohmetum, ei osanud seda oodata. Mul on siiralt hea meel, et Tõnu Kaljuste on mind usaldanud, on minu tööga rahul ning peab seda tunnustuse vääriliseks.” Simson märkis, et professor Tõnu Kaljuste rolli tema muusikaõpingutes on paari lausega keeruline kokku võtta.

Tõnu Kaljuste suured kogemused

„Tema roll on väga suur. Alustades dirigeerimistundidest ja lõpetades erinevate projektidega, kus mul on olnud võimalik tema kõrval töötada. Tal on tohutult palju kogemusi, ideid ning ta tajub alati laiemat tervikut. Tõnu Kaljuste on mind palju suunanud ning mul on hea meel, et olen saanud tema kõrvalt õppida,“ märkis ta.

Tõnu Kaljuste stipendiumiga seonduvalt märgitakse Mai Simsoni koormeistritööd Rudolf Tobiase oratooriumiga „Joonas”.

„2018. aasta juunikuus toimus oratooriumi „Joonas” originaalkäsikirja esmaettekanne eesti keeles. Rudolf Tobiase oratooriumit „Joonase lähetamine” on varem korduvalt ette kantud, kuid seda Vardo Rumesseni orkestratsioonis,” sõnas Simson.

Läinud kultuuripärandi aastal möödus Rudolf Tobiase sünnist 145 aastat, surmast 100 aastat ja oratooriumi „Joonas” esialgse partituuri valmimisest 110 aastat ning Tõnu Kaljuste sooviks oli kanda teos ette võimalikult originaalilähedaselt –nii nagu helilooja oli selle kirja pannud.

Viimati Jõgevamaal jaanuarikuus

„Selleks tuli võtta Eesti Teatri- ja Muusikamuuseumist teose originaalkäsikirjad, Mari Amor tegi neile uue noodigraafika ning mina tegelesin nooditekstide toimetamisega. Hiljem osalesin ka tööprotsessis koormeistrina, õpetades teost ettekandes osalevatele kooridele. Töö heliloojate käsikirjadega on pikaajaline ja põnev protsess. Praeguseks on uued noodid küll valminud, kuid seoses oma doktoritöö kirjutamisega Tobiase „Joonase” teemadel, tegelen endiselt käsikirjade uurimisega ning neis kirjapandu analüüsimisega,” ütles Mai Simson, kes koostab praegu ka doktoritööd Rudolf Tobiase oratooriumi „Joonas” erinevatest tõlgendustest.

Mai Simson töötab koorijuhina Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia koori, Eesti Rahvusringhäälingu segakoori ning Nõmme Gümnaasiumi lastekoori juures.

Tänaste seoste kohta Jõgevamaaga ütles muusikategelane nii: „Praegu on läinud nii, et olen oma töö ja õpingutega jäänud Tallinnasse ning Jõgevamaa kultuurieluga kahjuks enam väga tihedalt kokku ei puutu. Viimati käisin Jõgeval jaanuarikuus lastekooride laulupeo eelproovi tegemas ja märtsis tulen Alo Mattiiseni vokaalansamblite konkurssi kuulama.“

„Tuleval juubelilaulupeol osalen lastekooride liigidirigendina ning juhatan Karl August Hermanni laulu „Lauljate tervitus”. Praegu on käimas laulu- ja tantsupeo eelproovid ning sõidame koos liigidirigentidega mööda Eestit ja harjutame kooridega eelseisvaks peoks. Kolmapäeval saab lastekooride esimeste eelproovide ring läbi, selleks hetkeks oleme nelja peale teinud 25 eelproovi, läbi sõitnud umbes 4000 kilomeetrit, laulnud koos 6000 lapsega. Ühest küljest harjutame küll proovist proovi sama repertuaari, kuid lapsed on erinevad ja iga proov kujuneb lõpuks ikkagi omanäoliseks,” lausus Mai Simson.

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus