Voorel asuv Lembitu sild ehitatakse laiemaks

Voore kandis liiklejatel tuleb praegu arvestada mõningate ebamugavustega, sest Voore alevikus asuval Lembitu sillal, mida mööda Voorelt Levala poole sõitjad Kullavere jõge ületada saavad, käivad praegu ümberehitustööd.

Sild pole liikluseks küll tervenisti suletud, vaid ainult ühe sõiduraja ulatuses, ent üle lubatakse sealt siiski ainult kohalike elanike sõidukeid (registrimassiga kuni 12 t) ja ühistranspordivahendeid. Läbisõitjad ja raskeveokite juhid peavad Voorelt Levalasse pääsemiseks Vassevere kaudu ringi sõitma. Õnneks pole see marsruut otseteest väga palju pikem. Ka jalakäijad ja jalgratturid peavad alevikku poolitava jõe ületamiseks väikese ringi tegema: nemad saavad üle jõe Voore paisjärve regulaatorile rajatud ülepääsu kaudu.

Lembitu sild on rajatud 1982. aastal. Seega on sellel praeguseks vanust 32 aastat. Silla ümberehitus võeti Eesti Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul ette sellepärast, et silla konstruktsioonid vajasid remonti ja silla piirdesüsteemid tänapäevaste normidega vastavusse viimist. Lisaks sellele tuleb sild liikluse ohutumaks muutmiseks laiemaks ehitada: siis mahub sinna ära ka jalgtee. Senini pidid silda jalgsi ületajad liikuma sõiduteel. Seega paraneb tänu silla ümberehitusele jalakäijate turvalisus.

Lembitu sillale ümberehitaja leidmiseks välja kuulutatud hankel osales kolm firmat, neist parima pakkumise tegi OÜ Nordpont. Tööd alustasid nad 10. märtsil.

Liiklus pole tihe

Ligikaudu seitsme kuu jooksul laiendatakse silla sambakonstruktsioone, hooldatakse olemasolevaid talasid ja vahetatakse välja nende tugiosad. Kogu silla osas uuendatakse tekiplaadi hüdroisolatsiooni ja vete ärajuhtimise süsteeme ning lisatakse sillale uued nõuetekohased piirded. Et silda täielikult sulgema ei peaks, tehakse töid kahes osas: kõigepealt võetakse ette üks sillapool, siis teine.

Esimese kümmekonna päevaga jõuti sillalt eemaldada vana asfaltkate koos parempoolse põrkepiirdega ning rajada silla alla ripptelling, et oleks võimalik teostada töid silla all. Lahti jõuti piigata ka tekiplaadi armeering, mille külge hakatakse ehitama silla laiendust, ning alustada kaldasamba laienduse armeeringu ja betoonivalu jaoks vajaliku raketise paigaldamist. Sel nädalal oli plaanis ehitada tungraudade vahetuse jaoks vajalike sadulate raketised ja betoneerida kaldasamba riigli külge rajatav laiendus.

Voore-Levala teel ei ole liiklus maanteeameti andmetel väga tihe.

“2013. aasta andmetel läbis seda teelõiku 247 sõidukit ööpäevas, neist 235 olid sõidu- ja pakiautod. Kui arvestada, et kohalik ja ühistransport saab silda ületada, ei peaks Voore kandi liikluses suurt segadust tekkima,” ütles Janar Taal. “Et sillal on avatud ainult üks sõidurada, tuleb selle ületamise võimalust mõnikord küll natuke aega oodata, aga see ei peaks palju tüli tekitama. Jalakäijatel tuleb aga jõe ületamiseks teha umbes sajameetrine jalutuskäik allavoolu, kus asub neile mõeldud sild.”

Rajatakse ka 700 m kõnniteed

Lisaks silla ümberehitamisele, rajab OÜ Nordpont Maanteeameti tellimisel Voorele 700 meetrit jalg- ja jalgrattateed. Kergtee algab Palamuse-Veia-Otsa tee 11,9 kilomeetril ja lõpeb Voore-Levala tee 0,6 kilomeetril. Arusaadavam on ehk see, kui öelda, et kergtee üks lõik viib bussipeatusest sillani ja teine sillalt põhikooli juurde.

Jalg- ja jalgrattatee lõikude rajamise eesmärk on liiklusohtlike olukordade vältimine sõiduteel ja jalakäijatele ohutuma liikumiskeskkonna loomine. Kergteelõikude ehitamist alustati tegelikult juba möödunud aasta septembris ning nende mulle on valmis ja killustikukiht paigaldatud. Selle peale tuleb veel asfaltkate.

Janar Taali sõnul on silla ümberehituse eeldatavaks maksumuseks 418 924 eurot ja jalgtee eeldatavaks maksumuseks 166 370 eurot. Kogu see raha tuleb riigi eelarvest. Lepingu järgi peavad kõik tööd olema tehtud käesoleva aasta 1. oktoobriks.

“Voore kandis liiklejaile oli see, et silda asuti ümber ehitama ühe sõidurea kaupa, võimalikest lahendustest parim. Ka jalakäijad ei peaks nurisema, ehkki neil tuleb praegu jõe ületamiseks neljasajameetrine ring teha,” ütles Saare vallavanem Hannes Soosaar. “Silla ümberehitamine on kindlasti positiivne sündmus, sest vana sild oli juba kitsas ja “väsinud”. Pärast remonti saab kohalik rahvas enda käsutusse laiema ja ohutuma silla. Kõige rohkem võidavad jalakäijad, kes saavad lõpuks ometi eraldi kõnnitee.”

i

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus