18. ja 19. juunil toimus Jõgeva alevikus tehnikalaager, mille käigus omandasid noored vastavasisulisi teadmisi nii teoorias kui ka praktikas. Laager tipnes staadionil korraldatud võrride ringrajasõiduga.
Laagri eesmärk oli tutvustada 12-16-aastastele noormeestele liikluskultuuri, suunata neid järgima liikluseeskirju ning arendada tehnilist taipu. Kokku osales 16 poissi, kellest pooled olid noorkotkad ja pooled tehnikaringi Leopold liikmed. Lisaks liikluseeskirjade loengu kuulamisele pidid noormehed tegema ka liiklustesti.
Tehnikahuvilistele tutvustati ka erinevaid mootorrattamarke ning nende põhiomadusi (mootori võimsus, kere tüüp jne). Hiljem korraldati ka rollerite vigursõit, kus poisid pidid ilma vigu tegemata läbima motorolleriga takistusraja. Samas võisteldi omavahel nii kiirus- kui ka aegluskatses. Kiireim raja läbija oli Maikl Saar. Aeglussõidu kolm parimat olid Siim Susi, Maikl Saar ning Anar-Henry Jõeäär.
Võrre remonditi ka öösel
Omavahel võeti mõõtu ka tubastes alades, nimelt võistlesid poisid paarismängudes nii lauajalgpallis ning lauatennises. Lauavutivõistluse parimateks tunnistati Mati Märtsin ja Marek Mõisavald, kellele järgnesid Egert Saar ja Tõnis Korts. Auhinnalisele kolmandale kohale mängisid end Martin Kalbus ja Tanel Tähnas. Lauatennises pidid poisid tunnistama Ardo Klaose ja Mati Märtsini paremust. Teiseks tulid Kristen Klaos ja Rein-Eerik Ereb, jättes oma selja taha kolmanda koha omanikud Rauno Saare ja Kristo Kreegi.
Veel hilisõhtul alustasid poisid koos juhendaja Kristian Vaarpuuga võrride putitamist, millega järgmisel päeval rajal võidu kihutati. Töökorda seati neli tehnikaringi omandisse kuulunud “punnvõrri”, mis on kindlasti mitu korda vanemad kui nendega võistlevad noormehed. Võiduajamise kordaminekusse usuti vägagi kindlalt, kuid nagu pahatihti muudegi aparaatidega, vedas vene tehnika seekord noormehi alt.
Ringrajale korraliku sõiduvarustusega
Pärast esimesi prooviringe hakkasid “punnvõrrid” jonni ajama. Mõni keeldus käima minemast, mõnel kadus säde, mõnel lekkis bensiin. Enamik sõiduajast kuluski sõiduriistade parandamisele. Kuna poisid olid eelmisel päeval korraliku tehnikakooli saanud, siis said nad vigade leidmise ja likvideerimisega enamasti ise hakkama.
Kuigi veneaegsed sõiduriistad meeletut kiirust arendada ei suutnud, ei läinud poisid sõitma nii-öelda “Londoni suvitaja kombel”- suveplätudega ja särgiväel. Noormehed pidid kandma korralikke kaitsmeid ja kiivrit. Stardiks joosti masinad küll käima, kuid kohalt ei saanud ilma mootori välja suremata minema ükski poiss, ikka tuli jalgadega hoog sisse lükata. Anar-Henry Jõeäär oma sõiduaega väga kommenteerida ei tahtnud, kuna tema juhitud võrr keeldus jonnakalt korralikku hoogu üles võtmast. “Ise ma suurem asi rolleri- ja võrrifänn ei ole, pigem lihtsalt tehnikahuviline,” sõnas poiss.
Leopoldi tehnikaringi liige Rein-Eerik Ereb suutis vaatamata liikuri väikesele kiirusele pealtvaatajatele šõud pakkuda, tõmmates võrril paar korda ka esiratta õhku. Rein-Eerik on enda sõnul juba vana motohai, ise sõidab ta 50-kuubikulise “endurokaga”. Tulevikus on tal plaan kindlasti midagi võimsamat soetada. “Enne tuleb ikka load ära teha ja siis kindlasti mõni korralik tsikkel muretseda,” kinnitas Ereb. Mõlemad noormehed tunnistasid, et võrride võiduajamine ja eriti nende remontimine oli laagri kõige põnevam osa.
EILI KOITLA