Vooremaa kirjutas, et bussifirma Presto sulgeb alates 29. novembrist Jõgevalt hommikuti kell 6.10 väljuva bussiliini Tartusse ning kell 8.05 läbi Palamuse ja Luua Tartusse sõitvad kaugliinid. MTÜ Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse juhatuse liikme Heldur Lääne sõnul on nendele liinidele vedajad leitud ning sõiduvõimalused säilivad.
“On mõningaid kellaaegade muutusi, mõningaid asendusi, aga tervikuna sõit seisma ei jää. Hommikune 6:10 Jõgeva-Tartu muutub küll viis minutit hilisemaks ja nädalavahetustel ei sõida, tööpäevadel on liin käigus. Nädalavahetuse väljumine on 7:20 üle Palamuse. Ka tasub uurida rongide tulevasi sõiduplaane, alates 10. detsembrist peaks varahommikune Tartu – Jõgeva rong väljuma Jõgevalt 6:58 ning jõudma Tartusse 7:31. Järgmine rong väljub Jõgevalt 8:04 ning jõuab Tartusse 8:39,” rääkis Lääne.
“Palju peavalu tekitanud Palamuse – Luua ühenduse võimalik katkemine Tartuga saab hommikul sama väljumisaja mis varemgi ehk kell 8:05. Logistikast tulenevalt lisandub sellega üks hommikune Tartu-Palamuse suund väljumisega 9:35. Tartust, tagasi õhtul nagu tavaliselt kell 18.
Kahju on teatada õhtuse Tartu-Jõgeva liini ärajäämisest. Rong väljub Jõgeva suunas kell 19:59. Oleme rongi vastu Jõgevale korraldanud liini, mis siis viib inimesed Siimustisse, reisijate olemasolul kuni Lepiku peatuseni. Ajaliselt ei ole kaotus väga suur, aga kindlasti on see sõitjatele ebamugavam. Paraku on nii rong kui maakonnaliinid doteeritavad ja peab mõistma riigi seisukohta, et kahte samal ajal väljuvat transpordivahendit ei ole majanduslikult väga mõttekas käigus hoida,” lisas Lääne.
“Tartu-Rakvere liin saab uue kommertsvedaja ja erisusi on. Palun täpsemalt järele vaadata www.peatus.ee. Ka vahepeatuste kohta palun sealt vaadata,” märkis ta.
Kommertsalustel vedajate otsused lõpetada rida kaugliine meie maakonnas oli paras raputus. “Sain väga palju murekõnesid ja ka paar parlamendi liiget küsisid, kuidas lahendada tekkinud olukord. Tõepoolest, meie keskus on ennekõike maakondlike liinide jaoks loodud. Meil puuduvad otsesed volitused kaugliinide korraldamiseks. Õnneks olid hea koostöö ja varasem kogemus abiks. Tänan kõiki abimehi Tartu maavalitsusest ja maanteeametist. Meie tööpõld laienes märkimisväärselt, ja läbi sõiduinfo saame väärtusliku materjal uurimiseks.
Võimalike paranduste korral palun võtta meiega ühendust, aitame vähegi võimalikul juhul reisijate soovidele vastu tulla. Loodan siiski, et selleks korraks on suurem mure murtud.”
HELVE LAASIK