|
Internetiaadressil http://www.visitjogeva.com/ sai valmis Jõgevamaa turismiinfoportaal, kust huvilised leiavad kasuliku info ühest kohast ega pea enam mitut teist netilehekülge vaatama. |
Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskuse (JAEK) juhataja Katrin Rajamäe sõnul leiab portaalist infot maakonnas liikumiseks, aga ka sündmuste kalendri, infot vaatamisväärsuste kohta ning teavet majutus- ja toitlustusasutuste kohta.
Jõgevamaa turismiinfokeskuse töötaja Teele Kaeramaa sõnul oli esmaspäevaks portaali külastatud juba 14 riigist, enim huvilisi oli pärit muidugi Eestist ja Soomest. Kõige rohkem huvitas portaali külastajaid info vaatamisväärsuste ja majutusasutuste kohta, aga ka sündmuste kalender.
Mõte Jõgevamaa oma turismiportaalist tekkis Rajamäel juba kolm aastat tagasi. “Enamikul teistest maakondadest oli selleks ajaks juba oma turismiportaal olemas või oli see osa maakonnaportaalist. Jõgevamaal on ainus kogu maakonda hõlmav veebileht ainult maavalitsuse oma, seal oli üks osa pühendatud ka turismile, kuid see polnud turisti jaoks kergesti leitav,” tõdes ta.
JAEK esitas tookord projektitaotluse Leader-programmi koos turismitrükise tegemisega. Tookord sai raha ainult trükis, mis praeguseks juba otsas on. Taotlus turismiportaali rajamiseks esitati uuesti järgmisse, 2009. aasta sügise vooru, seekord õnnestus ka raha saada. Leader-meetmest eraldati kokku 45 000 krooni, omaosaluse 15 000 krooni pani Jõgevamaa Omavalitsuste Liit, väikese osa ehk 5200 krooni lisas omalt poolt ka JAEK.
<p />
Portaali tegi Webgate
Parima pakkumise turismiportaali valmistamiseks tegi Webgate. Lepingu sõlmis JAEK nendega 2010. aasta lõpus. Veebilehe valmimine on võtnud aega peaagu pool aastat, kõige aeganõudvamad tööd on andmete kättesaamine ja sisestamine. Jaanipäeva eel tehti portaal avalikuks. Praegu ei ole veel kõikide majutus- ja toitlustusasutuste juures pilte.
Sündmuste kalender põhineb kultuuri.net infol. Lisaks on võimalik kalendrisse märkida ka olulisemad maakonna sündmused.
Ettevõtjad saavad Rajamäe sõnul oma info portaali panna tasuta. Kahjuks ei saa portaali panna reklaami, küll aga on avalehel videobänner, mida saab reklaamina kasutada. Andmeid sisestab Jõgevamaa turismiinfokeskus. Kui keegi soovib oma ettevõtte kohta andmeid muuta, siis tuleks samuti ühendust võtta Teele Kaeramaaga.
Jõgevamaa turismiportaalist saab infot nii eesti kui ka inglise keeles. Rajamäe loodab, et sügisest saab riiklikust turismiinfoportaalist visitestonia.com või puhkaeestis.ee hakata andmeid transportima, et liidestada portaalid omavahel andmeid topelt sisestamata. Seega on loota, et sügisest liitub visitjogeva.com-iga veel kolm keelt. Nii muutub info laiale hulgale turistidest veelgi kättesaadavamaks.
Tutvustav lehekülg ka Facebookis
Et tänapäeva sotsiaalmeediaga kooskõlas toimida, tehti oma lehekülg ka Facebooki. Sealt saavad soovijad kõige kiiremini infot uute turismiobjektide kohta, aga ka infot sündmuste kohta. Eelkõige ootavad portaali haldajad ettevõtjatelt teavet selle kohta, mis neil plaanis on. Paraku on Jõgevamaa praegu väga vähe Facebookis kajastatud.
Maakonda tulevad ka elektroonilised infoterminalid, kust on turistil võimalik infot saada siis, kui turismiinfokeskus on kinni või kohtades, kus pole üldse mehitatud infojagamist. Nendesse kioskitesse tuleb avaleheks Jõgevamaa turismiportaali koduleht.
i
HELVE LAASIK