Uurimiskomisjon avalikustas kopteriõnnetuse täpsema põhjuse

USAsse saadetud õnnetusse sattunud esiservo täiendavate laboriuuringute käigus avastasid NTSB eksperdid juhitamatu sirutumise võimaliku põhjuse, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. “Nimelt oli servo tööpoole nr 2 kolvipea küljest lahti koorunud osa plasmameetodil pealekantud vase-alumiiniumisegust kattekihti. Kaks suuremat lahtikoorunud tükki olid ummistanud ühe servo juhtkraani kanalitest,” öeldakse avalduses. Ministeeriumi andmetel pidi ummistumisega paratamatult kaasnema servo toimimisnäitajate järsk halvenemine. Siiski tuleb järgnevate uuringute ja katsetuste käigus tõestada servo iseeneslikuks sirutumiseks vajalike tingimuste olemasolu. Kuna servo näol on tegu kõrgtehnoloogilise seadmega, vajavad kõik seadme katsed ja uuringud pikaajalist kavandamist ja hoolikat teostatust. Kolmapäeval peetud uurimiskomisjoni koosolekul osalesid nii Eesti kui Soome poole esindajad. USA Rahvuslik Transpordiohutuse Nõukogu (NTSB) esindajatel ei olnud võimalik koosolekul osaleda, kuid nad saatsid uurimiskomisjonile kokkuvõtte USA-s teostatavate uuringute hetkeseisust. NTSB ja kopteri tootjatehas Sikorsky on korraldanud samalaadse servo toimimiskatsed modelleeritud ekstreemkoormustel selleks spetsiaalselt loodud katseseadmel. Uurimiskomisjon loodab uurimisaruande allkirjastada enne aasta möödumist õnnetuse toimumisest. VOOREMAA

blog comments powered by Disqus