Tulemas on kampaania “Julge kanda helkurit”

Maakoolide lastele tahetakse ka Jõgevamaal läbi viia “musta nuku katseid”. Lastega minnakse bussiga pimedale teele sõitma ning jälgitakse pimedas teel, kas jalakäijad on heledas või tumedas riides, kas nad kannavad helkurit või ei. Samuti vaadatakse, kas teel sõitvatel jalgratastel (jalgratturitel) on valgustus ja helkur.

Lastele kingitakse helkur

Lastele näidatakse pimedas lähitulega vastu sõitva kõrval viibivaid või teel liikuvaid inimesi, kes kannavad helkurit või ei tee seda ja vaadatakse, kui kaugelt nad nähtavad on. Samuti selgitatakse käitumisreegleid, mis teevad liiklemise ohutumaks. Seejärel kingitakse igale lapsele helkur ja õpetatakse, kus ja kuidas seda kanda.

Lasteaedadele ja koolidele jagatakse helkuri vajalikkust selgitavaid õppematerjale “Näe ja ole nähtav.” Koostööd tehakse politseiga, kes samuti käib koolis lastele liiklusohutusest rääkimas, jagab helkureid ning korraldatakse mitmesuguseid üritusi.

Kampaania ajal saab Eesti Posti postkontorites lasta kirjale panna templi “Turvaliselt koju, kanna helkurit!”, samuti saab helkuri osta paljudest postkontoritest üle Eesti.

Igal aastal juhtub jalakäijatega, sealhulgas ka lastega liiklusõnnetusi, mille helkuri kandmine võinuks ära hoida.

Juba viis liiklusõnnetust

2004. aasta üheksa esimese kuuga juhtus Jõgevamaal viis liiklusõnnetust jalakäijatega. Vigastada sai üheksa jalakäijat, neist kuus pimedal ajal.

Pimedal ajal on helkuri kandmine kohustuslik. Helkur tuleb kinnitada riietele nii, et see oleks nähtav võimalikult mitmest suunast. Veniva helkuripaela võib lihtsalt varruka või püksisääre peale tõmmata. Rippuv helkur pannakse haaknõelaga riiete külge nii, et see jääb põlve kõrgusele, keha sõiduteepoolsele küljele. Kõige turvalisem on kasutada korraga kahte helkurit, ühte paremal ja teist vasakul küljel.

Kuigi jalakäija näeb tuledega autot juba kaugelt, eraldab autojuht ilma helkurita jalakäijat valgusvihus alles 30 meetri kauguselt. Korralik helkur on nähtav juba 130-150 meetri kauguselt ning autojuhile jääb siis piisavalt aega, et sõitu aeglustada ja mööduda jalakäijast ohutult.

EVA KLAAS

blog comments powered by Disqus