Viimasel ajal on koolides hakatud suuremat tähelepanu pöörama õpiraskustega laste abistamisele. Just sel eesmärgil allkirjastasid eile Põltsamaa Ühisgümnaasiumis lepingu |
Tegelikult käivitati õpiraskustega laste abistamise projekt Põltsamaa Ühisgümnaasiumis (PÜG) juba käesoleva õppeaasta alguses.
Margus Oro sõnul arutasid nad tugiõppega seotud probleeme juba eelmise aasta lõpus, kuid et Põltsamaal polnud siis veel
Üks osapool panustab 312 000 krooni
Allkirjastatud lepingu rahaliseks mahuks on ühele lepinguosapoolele 20 000 eurot ehk 312 000 Eesti krooni. Selle summaga toetatakse õpiraskustega laste tugiõpet Põltsamaa Ühisgümnaasiumis. “See on mõeldud lastele, kes vajavad tavapärasest rohkem psühholoogi ja logopeedi abi, samuti aidatakse last järele ühes või teises õppeaines,“ rääkis Oro.
Sellist abi vajavad üldjuhul lapsed, kellega vanemad piisavalt ei tegele ja kellel on nõrk kodune toetus. Nii mõnigi kord pole tugiõppeprojekti elluviimiseks koolides piisavalt inimesi või ka raha. “Saime aru, et kui riik ja omavalitsused selle probleemi lahendamisega oma jõududega toime ei tule, on neile tarvis täiendavat abi osutada,“ rääkis Oro.
“Kui näiteks koolil oleks tarvis tugiõppe läbiviimiseks pool psühholoogi ametikohta juurde luua, siis oleme meie valmis seda toetama. Oleme seadnud eesmärgiks, et 50 protsenti tugiõppeks vajalikust summast maksame meie ja ülejäänu annab lepingupartner,“ selgitas Oro.
Tema sõnul toimusid juba enne käesoleva õppeaasta algust PÜG-i juhtkonnaga arutelud, millist abi kool tugiõppe läbiviimisel täpsemalt vajab. Samuti räägiti läbi nende klasside juhatajatega, kus õpiraskustega lapsed õpivad. Praeguseks hetkeks on kõik tegevused ka kirjalikult fikseeritud. Tugiõppe kohta koostatakse aastas kahel korral — 5. juulil ning 5. jaanuaril — aruanded.
Aitab tagasi tuua koolirõõmu
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi direktori Aimar Arula sõnul on
Selle projekti raames saavad lapsed kõneravi ja abi õppeainetes n-ö järje peale jõudmiseks. Arula sõnul võib kõnealust projekti ka ennetustegevuseks nimetada, sest abi osutatakse nendelegi lastele, kellel ei ole ühes või teises aines suuri probleeme, kuid ilmnevad juba esimesed mahajäämuse märgid õppetöös.
“Meie soovime, et selle projekti kaudu saaks abi võimalikult palju lapsi. Nii palju, kui selle summa ulatuses vähegi võimalik, me ka abi osutame,“ lubas koolijuht. “Kuid
Aimar Arula, kelle sõnul ei kaasata sellesse projekti otseselt kooli õpetajaid, küll aga kasutatakse koolitajate abi. PÜG selles projektis kogu omapoolse summa ehk 20 000 euro ulatuses rahaliselt ei osale.
“Meie maksame ju õpetajatele, psühholoogidele ja logopeedidele nagunii nende töö eest ning need summad arvestatakse projekti sisse,“ lausus Arula.
Esimesed tõsisemad kokkuvõtted tugiõppe tulemuslikkusest tehakse jaanuari alguses, mil on valmis aruanne käesoleva õppeaasta esimese poolaasta tulemustest. Õppeaasta lõppedes vaadatakse kolme õppeaasta kohta kehtiv 1+1+1 leping üle ja koostatakse võimalike täiendavate tegevuste kohta lepingu lisad. Pole välistatud, et kõiki lepingus fikseeritud tegevusi tulevikus enam ei vajata.
“Aastatel 2010-2012 peab meie poolt algatatud projekt Põltsamaal toimima. Tugiõpet võimaldades tahame õpiraskustega lastele koolirõõmu tagasi tuua,“ rääkis Margus Oro.
i
TOOMAS REINPOLD