Pühapäeval lõppenud motokokkutulek Jõgevatreff kulges sel aastal ägedate vihmahoogude ja päikesepaiste vaheldumisega, kuid heitlikud ilmaolud trefikülastajate hulka ei vähendanud.
Kui varasematel aastatel on Jõgevatrefil nelja päeva jooksul vähemalt korra sadanud, siis sel korral sadas vihma eranditult iga päev ning sajuhood olid kohati eriti tugevad. Siiski ei seganud see motokokkutuleku külastajaid, sest osalejaid oli juba mitmendat aastat üle kahe tuhande. Üsna tavaline oli sel korral mootorratturite suust kuulda lauset: “Pole olemas halba ilma, vaid kehv sõiduriietus ning vihma tõttu trefile küll minemata ei jäta.” Trefikorraldajad olid tänulikud osalejatele, kes ei lasknud end vihmasest ilmast häirida ning leidsid järjekordselt Kuremaale tee.
Programm Palamusel ületas ootusi
Teine suur küsimärk oli korraldajate ja ka osalejate jaoks varasemast oluliselt pikem paraad ning motoparaadi sihtkoht Palamusel. “Me ei olnud kindlad, kuidas pikem paraadisõit külastajate poolt vastu võetakse ning kuidas rahvale meeldib Palamusel korraldatud programm. Tagasiside oli üdini positiivne, sest pika paraadisõiduga jäid kõik rahule ja Palamuse vastuvõtt oli meie jaoks väga positiivne üllatus. Väga hästi organiseeritud programm,” kinnitas Jõgevatrefi üks korraldajaid Olev Kroon.
Trefikorraldajate sõnutsi viidi paraadipäeva tase sel korral täiesti uutesse kõrgustesse. “Meie uskusime Palamuse vallavalitsuse oskustesse asju hästi teha, aga olime korraldajatega ikkagi üllatunud, et sedalaadi sündmust on võimalik ka nii hästi korraldada,” lisas Olev Kroon, kes ei välista, et trefiparaad võiks ka tulevikus Palamusel lõppeda.
Monstrumtsikkel Soomest
Jõgevatreffi väisab igal aastal mitmeid väga eriskummalisi sõidukeid ning käesoleva aasta pärliks kujunes vanarauahunnikut meenutav külgkorviga mootorrattas, mis kohapeal monstrumtsikliks ristiti ning mille päritolu oli esialgsel silmamisel keeruline ära arvata. Lähemal uurimisel ning omaniku seletusi kuuldes tuli välja, et tegemist oli vene mootorratta Dnepr raamiga, mille jõuallikaks Zaporožets 968 mootor. Pool tonni kaaluva masinaga sõitis omanik koos oma abikaasaga Jõgevatrefile Jyväskyläst ning osales sel sündmusel esimest korda. “Olen varem ka tahtnud trefile tulla, kuid kuidagi pole puhkust saanud selleks ajaks või siis on olnud muid tegemisi. Nüüd on masin valmis ja mõtlesime naisega, et käime siin ära. Kindlasti tulen trefile järgmistel aastatel ka,” rääkis monstrumtsikli omanik Soomest, kelle sõiduvahendi ümber jätkus huvilisi kogu motokokkutuleku ajaks.
Lisaks raamile ja mootorile, oli monstrumtsikli külge keevitatud lausa sadu eriskummalisi detaile ning kõigil neil oli oma funktsioon. Vanast raudteejaama teavituskõlarist ehk “lällarist” oli tehtud muusikasüsteem, mille helivaljust sai muuta katlamaja veetorude ventiili abil. Eriti huvitavaks lisadetailiks oli masinal vanast bensiinipõletist tehtud leegiheitja, mis heidab omaniku väitel välja seitsme meetri pikkuse tulelondi. Selle lisaseadme toimimist ei olnud võimalik trefil demonstreerida, sest eriskummalist masinat ümbritses pidevalt rahvamass ning leegiheitja katsetamine oleks võinud lõppeda tõsiste kehavigastustega.
Järgmisel aastal toimub Jõgevatreff kahekümne viiendat korda. Kui suurelt juubelikokkutulek korraldatakse, pole praegu veel selge. “Üks on kindel, et Jõgevatreff toimub ka järgmisel aastal ning loodame seda teha juubeliaastale vääriliselt,” kinnitas Olev Kroon.
XXIV Jõgevatreff arvudes
*Osalejaid umbes 2200
*Esindatud 17 riiki: Eesti, Soome, Rootsi, Holland, Leedu, Norra, Saksamaa, Belgia, Taani, Venemaa, Läti, Filipiinid, Pakistan, Suurbritannia, Usa, Šveits, Prantsusmaa.
*Osalejaid välisriikidest umbes 800
*Arvukamalt oli osalejaid Soomest – umbes 500 mootorratturit.
EILI ARULA