Tartu Rulluisumaraton toimub Jõgeva-Tartu trassil viimast korda


7. SEB Tartu Rulluisumaratoni sõidetakse sel aastal teist korda Jõgevalt Tartusse mööda maalilist Piibe maanteed. Paraku jääb see lähitulevikus ka viimaseks korraks, kui Baltimaade suurim rulluisumaraton seda maanteed väisab.

 

Nimelt alustab maanteeamet pärast tänavust rulluisumaratoni Piibe maanteel Lähte-Tabivere ligikaudu 9-kilomeetrisel lõigul pindamistöödega.

 

“Kevadel murenes selle teelõigu katte pealispind intensiivselt ja tekkisid parandamist vajavad augud,” põhjendas pindamise vajalikkust maanteeameti lõuna regiooni direktor Kuno Männik.

 

 

Pinnatud teelõigud on näiteks jalgrattavõistluse korraldamiseks pärast pindamist mõne aja möödudes sobilikud, kuid rulluiskudega sellel on teel kahjuks ebamugav sõita,” rääkis rulluisumaratoni võistluste direktor Kunnar Karu.

 

Karu sõnul plaanitakse järgmisel aastal võistlust kas vanal Tartu-Kõrveküla-Aovere-Vahi-Tartu ringil, kus sõideti esimesel viiel aastal, või leitakse mõni teine rulluisutamiseks sobiv maantee. Tahaksime viia ideaalis ikkagi võistluse punktist A punkti B ehk  sarnaselt Jõgeva – Tartu sõidule. Unistus oleks lõpetada Tartu Rulluisumaraton Tartu kesklinnas, aga kas ja millal me selleni jõuame, seda näitab aeg. Aga eelkõige peame me leidma hea ja kvaliteetse asfaldi, see on esmatähtis,” rääkis Karu.

 

Tegelikult olid Jõgeva-Tartu trassil pindamistööd algselt plaanis juba suvel algul, kuid maanteeamet otsustas SEB Tartu Rulluisumaratoni korraldajatele vastu tulla ning remonditööd spetsiaalselt rulluisusõprade pärast edasi lükata, et selleaastane maraton kulgeks siiski mööda suurepärast Jõgevamaa teed.

 

Laskumiste ja tõusudega pikitud rajal toime tulemist saab harjutada juba 16. augustil Aoveres toimuval maratoni ühistreeningul. SEB 7. Tartu Rulluisumaraton toimub 25. augustil. Pikem, 48-kilomeetrine distants algab Jõgevalt, 19-kilomeerine  Tabiverest. Mõlema distantsi finiš on Tartus.

PEETER LIIK, MTÜ Klubi Tartu Maraton kommunikatsioonispetsialist

blog comments powered by Disqus