|
Praegu on Tallinna-Tartu maanteel Jõgeva maakonna piires käimas taastusremonditööd. Neljapäeval olid remonditööd käsil Neanurmes, Puurmani lähedal on töödega juba ühele poole saadud. |
Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul kasutatakse teekatte taastusremondil kolme erinevat tehnoloogiat: novaflex, remix ja ülekate.
Taastusremont peab lõppema augustis
Remixi tehnoloogiat võib teisisõnu nimetada teekatte taassegamiseks. Teekate kuumutatakse 3,3-
Novaflexi tehnoloogia on lihtsamas keeles kuumtasandamine koos ülekattega. Selle tehnoloogia kasutamisel teekate kuumutatakse, freesitakse kuumalt, laotatakse freesitud asfaltbetoonist kiht teele tagasi ning selle peale laotatakse uus kulumiskiht. Seda tehnoloogiat kasutatakse Lõuna regiooni teedel tänavu esimest korda.
Töötsoonides piiratakse kiirust teekatte uuendamise või paigaldamise ajal kuni
2+1 möödasõidualade ehitamine niipea ei alga
Praegu koostatakse aktiivselt Tallinna-Tartu maantee Põltsamaa-Tartu vahelisele teelõigule 2+1 eskiisprojekti. Eskiisprojekti tellimise eesmärgiks on leida Põltsamaa-Tartu trassil need teelõigud, kus on võimalik teed laiendada ja ehitada sinna lisaks olemasolevale teele eraldi sõidurada möödasõidu jaoks. Septembrisse on kavandatud eskiisprojekti avalik tutvustamine iga teelõigu piires asuvate kohalike omavalitsuste elanikele. Möödasõidualad on plaanitud erineva pikkusega, sest iga möödasõiduala pikkus oleneb teest, asustusest ja looduslikest iseärasustest. Minimaalne möödasõiduala pikkus on
Ehitustööde algus 2015. aastal ei ole realistlik, sest esmalt on tarvis otsustada, kui suures kogupikkuses EL-i järgmise finantsperioodi investeeringute kava raames möödasõidu alasid rajatakse. Seejärel tuleb koostada tehnilised projektid ning osta juurde tee laiendamiseks vajalikku maad.
Praegu on Tallinna-Tartu maantee Põltsamaa-Tartu vahelisel trassil teatavasti ainsaks “pudelikaelaks” Neanurme asulat läbiv teelõik. Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul ei ole lähiaastatele kavandatud maantee ümber ehitamist nii, et see enam Neanurme asulat ei läbiks.
Remonditavad lõigud
*Puurmani-Siniküla kilomeetritel 149,5-156,9 kokku
*Pauastvere-Puurmani kilomeetritel 128,2-135 kokku
*Kilomeetritel 135,6-146,8 kokku
*Teelõigul 135-135,6 tehakse täielik ülekate
*Novaflexi tehnoloogiat kasutatakse kilomeetrisel teelõigul Pauastverest kuni Põltsamaa linna sissesõiduni
*Samuti teelõigul Järvamaa piirist kuni Põltsamaa jõe sillani kilomeetritel 114,5-123,8 kokku
Allikas: Maanteeamet
i
TOOMAS REINPÕLD