Tagurpidi muinasjutud ja vahvad juhtumised vahetundides

Eile tunnustati Vaimastveres Hugo Raudsepa auks korraldatud omaloomingukonkursi parimaid. Emakeelepäeva raames sai seal muu hulgas õpilastelt ja õpetajatelt päritud, kuidas eesti keelt väärtustada ning kas IT-ajastu teeb keelele kahju või toob kasu.

 

Viiest koolist laekus konkursile seitsekümmend viis tööd, mille üle oli konkursi korraldanud Vaimastvere kooli eesti keele õpetajal Merle Ojametsal siiralt hea meel. Muidugi tuli tõdeda, et mida vanem klass, seda vähem töid konkursile laekus. “Vanemate klasside õpilastel on juba muud huvid ja koolivälised ahvatlused ning huvi kirjatöö vastu lihtsalt kaob,” ütles õpetaja, nentides, et põhikooli lõpuastme õpilasi on üsna raske kirjutama motiveerida.

Raudsepa omaloomingukonkursi teemadeks olid muinasjutud ja naljalood. Kahe noorema vanuseklassi õpilased kirjutasid tagurpidi  ehk pahupidi muinasjutte.  Näiteks kirjutas 1. klassi õpilane Jete Jõgi loo “Jussikese seitse vaenlast”, kus Jussike puutus rännakul kokku mitmete halbade ahvatlustega ning lugu lõppes peategelase jaoks hoopis kurvalt.

Vanemas vanuserühmas kirjeldasid osalejad naljakaid  juhtumisi vahetundides. Teiste hulgast eristus Vaimastvere kooli lõpuklassi õpilase Aleksander Karbatšuki töö, mis oli kirja pandud värssides. Julge lähenemine ja hea keelekasutus tõid Aleksandrile konkursil teise koha.

Konkursi korraldajad said positiivse tagasiside Jõgeva ühisgümnaasiumi õpetajatelt, kes kinnitasid, et teemad sobisid nende õpilastele väga hästi. Selle tunnistuseks oli ka asjaolu, et ühisgümnaasiumi õpilastelt laekus kõige rohkem võistlustöid.

Siiski tõdes Vaimastvere kooli emakeeleõpetaja, et aasta-aastalt muutub õpilaste keelekasutus kehvemaks ning sõnavara vaesemaks. “Eks ennekõike peavad lapsi juhendama ja kirjutamise juurde tooma nende õpetajad, sest keelt saab arendada iseseisvalt tekste kirjutades!” ütles õpetaja Ojamets, kes kuuleb kõrvalt, kuidas õpilased  iga päev argikeeles aina enam ingliskeelseid väljendeid ja slängi tarvitavad. Ka  kirjandites kohtab tihti mugandusi ja lühendeid.

Infotehnoloogiliste lahenduste, nagu puutetundlike tahvlite ja tahvelarvutite vastu Merle Ojamets ei ole, kuid siiski on ta seda meelt, et tahvelarvuti ei tohiks mitte kunagi asendada õpikut ega töövihikut. 

Hugo Raudsepale pühendatud omaloomingukonkursi parimad

1.-3. klass (33 osalejat)

I koht    Karl Markus Kruuleht,     Jõgeva ühisgümnaasium

II koht   Martin Laasik,                Vaimastvere kool

III koht   Jete Jõgi,                       Siimusti lasteaed-algkool 

4.-.6 klass (27 osalejat)

I koht    Kati Mändoja,                Siimusti lasteaed-algkool

II koht   Janno Auksmaa,            Siimusti lasteaed-algkool

III koht   Karl-Roland Leht,           Vaimastvere kool </span>

7.-9. klass (14 osalejat)

I koht    Tauri Taar,                      Jõgeva ühisgümnaasium

II koht   Aleksander Karbatšuk,     Vaimastvere kool

III koht   Ralf-Robert Luik,            Jõgeva ühisgümnaasium 

Eriauhind

Jõgeva ühisgümnaasiumi 1. klassi õpilase Karl Kustas Kalevi isa Indrek Kalev

i

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus