Swedbanki Põltsamaa kontor töötab kahel päeval nädalas

Juba 2. juunist tegutseb Swedbanki Põltsamaa kontor uue ajagraafiku alusel, olles avatud kahel päeval nädalas ehk teisipäeviti ja reedeti kella 10.00-17.00, lõunapaus on kella 13.00-13.30.

Kui enne töökorralduse muutumist töötas panga Põltsamaa kontoris kaks töötajat, siis nüüdsest on seal üks teenindaja. Swedbanki Lõuna regiooni direktori Margus Masingu sõnul põhjustas muudatuse asjaolu, et suurem osa kliente teeb vajalikud pangatehingud elektrooniliselt. Väga aktiivselt kasutatakse uuema teenusena mobiilipanka, kus praeguseks on juba 85 000 teenusekasutajat. 

Sularahaautomaadi juurde pääseb ööpäevaringselt

Vanemad inimesed kasutavad aktiivselt Swedbanki poolt pakutavat telefoniteenust.  Praeguseks on Swedbankis tekkinud olukord, kus pangakontorites tehtavate tehingute hulk moodustab ainult 0,4 protsenti kogu tehingute hulgast. Samas on Põltsamaal üsna palju nii eraisikutest kui ka füüsilistest isikutest pangakliente, seetõttu otsustati Põltsamaale kontor alles jätta.

Alates 2. juunist saab Swedbanki Põltsamaa kontoris teha sularahatehinguid ainult automaadis. Sularahaautomaatides on tehingute teostamine odavam ja enamik panga kliente seda võimalust ka kasutab. Algselt plaaniti sularaha sisse- ja väljamakseautomaat viia Põltsamaa Selveri majja, sest pangakontor on lühemat aega lahti ja nii oleks klientidele ligipääs pangaautomaadile olnud ajaliselt piiratud. Kahe variandi vahel kaalutledes otsustati paigaldada sularaha sisse- väljamakseautomaat siiski pangakontorisse, milleks ehitati välja eraldi tambur. Nüüd pääsevad pangakliendid automaadi juurde ööpäevaringselt. Pangakontoris on olemas ka kliendiarvuti, kus  saab pangatehinguid teha. Margus Masing peab väga oluliseks, et kohapeal on olemas pangatöötaja, kelle tuge vajavad aeg-ajalt just vanemaealised inimesed.

Uue töökorralduse miinuseks on tõsiasi, et Swedbanki Põltsamaa kontoris ei väljastata enam valuutat ja ka sularahamünte seal vähemalt esialgu vastu ei võeta. 

Kontorit  pole lähiajal plaanis sulgeda

Põltsamaa linnavolikogu liige Merle Mölder huvitus, kuidas tagatakse sularahaautomaadi juures viibija turvalisus, sest selles tamburis on väga kitsas ja panga kliendid käivad sealt lähedalt mööda. Samas ei võta automaat suuremat sularahakogust ühe loendiga vastu. Margus Masing lausus, et sularahaautomaadi paigaldamisel mõeldi nii automaadi kui ka kliendi turvalisusele. Selleks on seal kasutusele võetud teatud turvalahendused, mille sisu ei avalikustata. Sularahaautomaat on mõeldud eelkõige eraisikutele ja väikeettevõtetele, mistõttu suuremate ettevõtete jaoks on sobivam teenus inkassatsioon.

Swedbanki Viljandi- ja Jõgevamaa kontorite juhataja Deivy Kivisalu lausus, et Põltsamaa pangakontoris on olemas ka istekohad, et oodata oma järjekorda sularahaautomaadi juurde pääsemiseks. Nii ei pea inimesed automaadi juures olles üksteisele n-ö kuklasse hingama.

Hoopis teistsugune on olukord siis, kui pangakontor on suletud. Probleem, kuidas lahendada automaadiga seotu ajal, kui pangakontor on suletud, vajab veel lahendamist.

Põltsamaa linnavolikogu liikmele Marje Aigrole saabus koju teade, et tema saab oma deebetkaardi ära vahetada Swedbanki Jõgeva kontoris. Aigro soovis teada, kas Põltsamaal enam deebetkaarte ei vahetata. Margus Masing ütles, et Põltsamaal tõepoolest enam deebetkaarte ei vahetata. Samas on pangal olemas uus teenus: kliendid saavad deebetkaarte postiga tasuta koju tellida.

Linnavolikogu liige Guido Pook tundis huvi, kui palju kliente külastas Swedbanki Põltsamaa kontorit ööpäevas enne pangakontori töökorralduse muutumist. Selgus, et see arv oli  20-40 klienti päevas, erandiks pensionipäevad, mil käis rohkem rahvast. Deivy Kivisalu sõnul on viimase viie aasta jooksul pangakontorit külastavate klientide arv üle 30 protsendi vähenenud.

Põltsamaa linnavolikogu istungil selgitusi jaganud Swedbanki esindajad  kinnitasid, et lähiajal Põltsamaa kontorit sulgeda ei kavatseta, kuid kaugema tuleviku osas nad kindlaid lubadusi anda ei osanud. Kõik oleneb sellest, kui aktiivselt kliendid pangakontorit külastavad ja sealseid teenuseid kasutavad.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus