Sadala kool sai siseterviseraja

Möödunud aasta lõpus paigaldati Sadala kooli siseterviserada nimega Seiklusrada, mille pikkuseks 77,77 meetrit. Rada loodi koostöös Sihtasutusega Eesti Terviserajad ning projekti toetas SA Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskus 1000 euroga.


Rajal saab teha harjutusi nii keha kui ka vaimuerksuse treeninimiseks. Nii paikneb seal ka korrutustabel.

Direktor Angela Saksing märkis, et Sadala koolis tekkis vajadus siseterviseraja järele põhjusel, et muudetud on ruumiprogrammi ning see protsess jätkub praegugi. „ 2015. aastal avati kooli ruumides lasteaiarühm, mis viis kooli kasutusest välja 150m2 pinda. Ettevalmistamisel on praegu teise lasteaiarühma rajamine, millega liigub kooli kasutusest välja veel 100m2 ruume. Loodavale lasteaiarühmale eraldatakse kooli osast lisaks klassiruumidele ka siiani vahetundide ajal kasutuses olnud koridor. Koridori andmist lasteaiarühma kasutusse püüame kompenseerida siseterviserajaga, et laste vahetunnid oleksid sisukad ja nutiseadmetest vabad.”

Saksingu sõnul võeti terviserajaks kasutusele koridorid, trepikojad, trepid ja saal.

„Konkreetselt siseterviseraja mõju õpitulemustele uuritud pole. Tean, et Tervise Arengu Instituudi andmetel liiguvad lasteaiaealised lapsed soovitatud aja (vähemalt üks tund päevas), kooliealistest lastest liigub soovitatud aja 55 protsenti lastest. Projekti tulemusel loodame laste liikumishuvi suurendada. Kooli õppekeskkond saab olulise lisaväärtuse nii vahetunni kui ka ainetunni tegevuste läbi viimiseks. Eesmärgiks on kaasata teadlikku liikumistegevusse kõik Sadala kooli ja lasteaiarühma lapsed, parandades seeläbi nende liikumisharjumusi.

Siseterviserada kutsub lapsi erinevaid ülesandeid sooritama, näiteks saab hüpata, kätekõverdusi teha, keksu mängida või mängida trips-traps-trulli. Siseterviserajal oleme püüdnud ühendada erinevate ainetundide elemente, näiteks matemaatikast ja muusikast. Täpiraja läbimisel on trepiastmetel korrutustabel, mis annab hea võimaluse seda kinnistada,” rääkis kooljuht.

„Siseterviserajal saavad lapsed harjutada nii omal algatusel kui ka täiskasvanu juhendamisel. Lapsed on loomingulised – olen kindel, et varem või hiljem hakkavad nad rajal ka ise harjutusi välja mõtlema,” arvas Angela Saksing.

Seni pole õpilased veel rada proovida saanud. „Kui nad vaheajalt tulevad, saavad nad üllatuse osaliseks,” lisas ta.

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus