Hetkel on Jõgeva maavalitsus alustanud läbirääkimisi Edelaraudteega, teatas maavalitsuse pressiesindaja.
Edelaraudtee hinnangul on rööbastranspordi kasutamine mõistlik, kui inimeste arv tunnis mingil lõigul on vähemalt 300 inimest.
“Seega on enne investeeringute tegemist vajalik läbi viia nõudlusuuring, mille tulemusena määratakse vajadus ja transpordiliik igale teelõigule,” sõnas Edelaraudtee juht Henn Ruubel.
Kuna riigi nägemuse kohaselt tehakse otsus investeeringute osas alles 2007. aastal, soovib raudteefirma protsessi kiirendada. “Koostöös maakondadega saaks rööbasbussiidee kindlasti ka kiiremini ellu viidud,” märkis Ruubel.
Ruubeli sõnul on rööbasbuss kerge väike transpordivahend ja võiks tulla kõne alla just väiksemates kohtades peatuste tegemiseks, näiteks Jõgeva-Tartu suunal.
Aivar Koka sõnul tuleks välja kuulutada riigihange, et tellida uuring, mis
selgitaks, kui palju inimesi rööbasbussi teenust vajaks ja kasutaks. Nii saaks ka teada, millise sagedusega need liiklusvahendid sõita võiksid.
Maavalitsuse esindajate ja AS Edelaraudtee juhtide nõupidamisel tõdeti, et
rööbasbusside kasutamine oleks mõistlik, kui sõitjate arv tunnis mingil lõigul
oleks vähemalt 300.
AS Edelaraudtee juhatuse liige Henn Ruubel ütles: “Idee käivitada rööbasbussid pole iseenesest uus. Selline mõte tekkis 2001. aastal, kui oli oht, et Eestis kaob reisirongiliiklus. Võrreldes reisirongidega on rööbasbussid kiiremad ja odavamad transpordivahendid.”
Lähiajal arutavadki rööbasbussiprojekti Võrus kõik Lõuna- Eesti
maavanemad. Idee on juba heaks kiitnud Tartu vallavanem Aivar Soop.
“Kui rongidel on võimalik peatuda vaid mõnedes peatustes, siis rööbasbusside jaoks saaks teha peatused kõikidesse raudteejaamadesse. See teeks paljudele inimestele raudteeliikluse märksa mugavamaks,” lausus Jõgeva maavalitsuse pressiesindaja Kristi Terep, kes ka ise rongiga Tartust Jõgevale tööle käib.
“Rongi Tartust Jõgevale tööle sõitmiseks kasutab palju inimesi, eriti palju on
meditsiinitöötajaid.”
Maavanem Aivar Kokk, kes presenteeris rööbasbussi ideed ka eilsel Jõgevamaa Omavalitsuste Liidu juhatuse koosolekul, loodab, et rööbasbussid hakkavad raudteel sõitma 2006. või 2007. aastal.
Ühe rööbasbussi hinnaks on 22 kuni 26 miljonit krooni
“Edasine tegevus sõltub Lõuna-Eesti maakondade tahtest koostööd teha ja antud transpordiliiki oma maakonnas arendada,” lausus Kokk. Jõgeva maavanema eesmärgiks on teiste Lõuna-Eesti maavanematega antud teemat arutada, et vastu võtta ühine seisukoht.
JAAN LUKAS