Reisirongide suvine sõidugraafik hakkab ilmet võtma

Teisipäeval siseministeeriumis peetud nõupidamisel tutvustasid Elroni juhid ida- ja kagusuuna maavalitsustele uut sõiduplaani. Nõupidamisel osalesid Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip ning müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste. Kohal olid Harju, Ida-Viru, Lääne-Viru, Jõgeva, Tartu, Põlva ja Valga maavalitsuse ning Tartu linna esindajad.

Elroni juhtkond andis ülevaade uuest, 1. juunist kehtima hakkavast sõiduplaanist. “Oleme ida- ja kagusuuna uue sõiduplaani sisuliselt paika saanud, kuid soovime seda enne lõplikku kinnitamist veel ka maavalitsuste esindajatele tutvustada,” ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. “Võib öelda, et sellised soovide ja võimaluste kaalumised on meil juba tavaks saanud, nii näiteks said edelasuuna sõiduplaanid samasugusel kohtumisel asjaomaste maavalitsuste heakskiidu 29. jaanuaril.”

Jõgeva maavanem Viktor Svjatõšev märkis, et Jõgevalt Tartusse tööle käijad võivad üle pikkade aastate taas rongi peale lootma jääda, sest kui kõik hästi läheb, hakkab ka hommikuti sõitma Jõgevalt Tartu suunas rong, mis enne kella kaheksat kohale jõuab. Seega peaksid kella kaheksaks tööle ja kooli tõttajad autosse või bussi istumise asemel saama kohale ka rongiga.

Üsna tõenäoliselt õnnestub maavanema sõnul ka õhtupoolikul pärast kella viit rongiga koju sõita. Kõige halvemas olukorras on praegu Tabiverest ja Kaareperest Jõgevale tööle sõitvad inimesed, sest kella poole kaheksa ajal Tartust väljuv kiirrong ei peatu Tabiveres ega ka Kaareperes. Jõgeva maavalitsus taotles erandit ning palus peatusi nii Tabiveres kui ka Kaareperes, kust sõidab tööle mitukümmend inimest. Elroni esindajad teatasid, et kiirrongile erandeid ei tehta, sest välja on kujunenud optimaalne peatuste arv.

Jõgeva maavalitsus saatis kolmapäeva hommikul Elronile märgukirja. Maavalitsuse majandus- ja transpordinõunik Eha Lukats  tõi välja, et Edelaraudtee 2012. aasta  reisijate statistika kohaselt kasutas rongi Tabivere peatusest 9752 ning Kaarepere peatusest 5620 reisijat.
Väga oluline on maakonna hinnatundlike ja iga päev tööl käivate reisijate jaoks seegi, et sõit rongiga on peaaegu poole odavam kui kaugliinibussiga. Hommikul  maksab sõit Tabiverest Jõgevale Arilix firma bussiga 2,40, rongiga sooduskaardiga 1,44 ja õhtul maksab SEBE bussiga Tabiverre sõit kolm eurot, rongiga sooduskaardiga 1,44. Kui miinimumpalga saaja peab sõitma iga päev Tabiverest tööle ja õhtul koju bussiga, kulub kuus sõidu peale juba peaaegu 120 eurot, rongiga saaks hakkama pea poole odavamalt.
Jõgevalt Tartu suunas õhtupoolikul kella kuue paiku väljuva Jõgeva-Tartu rongiga peaksid Kaarepere, Tabivere ja Kärkna inimesed siiski muretult töölt koju saama.

Elroni esindajate teatel peaksid alates 1. juunist lisanduma ka päevased reisid,  mis inimeste liikumisvõimalusi veelgi parandavad.

Elroni reisirongide uus, 1. juunist kehtima hakkav sõiduplaan peaks kinnitatud saama veebruarikuu lõpuks, siis paneb ettevõte selle ka oma kodulehele üles.

 

 

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus