Eilses pärastlõunases tihedas lumesajus ootas Jõgeval OÜ Auto Samiru Unski Äri juures kümmekond autot, et “talvepapud” alla saada. Reedel ja laupäeval ulatus autosaba aga üle paarikümne masina.
“Nagu igal aastal, nii läks ka tänavu kibekiireks suverehvide talviste vastu vahetamiseks alles pärast esimest suuremat lumesadu. Eelmise nädala algusest saati on meil pidev järjekord. Olenevalt velje ja rehvi tüübist, kulub nelja ratta vahetamisele umbes paarkümmend minutit. Rehvivahetuse kõrghooaegadel aprillis ja novembris oleme võtnud selle töö peale lisajõude. Laupäeval oligi meil kümme aastat töötanud ja väga vilunud rehvimonteerijal Taivo Millendil õige mitu abilist ja jõudsime teenindada üle neljakümne kliendi. Võrreldes varasemate aastatega, käib kummipunktis rohkem rahvast ning üha rohkem soovitakse osta päris uusi rehve,” märkis Unski Äri juhataja Õie Rumask. “Talv tuleb ju igal aastal ootamatult, seda nii teehooldajatele kui ka autojuhtidele. Ilmajaam lubas jälle soojemat ilma, eks siis kaob ka järjekord ja suurem madin hakkab novembri viimastel päevadel uuesti pihta. Põhiliselt soovitakse autodele naastrehve, mina sõidan aga juba mitu aastat lamellrehvidega. Kumme kulub küll veidi rohkem, kuid on mugavam, kuival asfaldil sõites ei kuule seda naastuklõbinat ja eks lamell kulutab vähem ka sõiduteed,” arvas ajutiseks appi tulnud “kummipoiss” Hellias.
Jõgeval tahetakse rohkem naastrehve
“Eelistan naastrehve, sest kevadepoole on maal teed, sõidad sa Kunglasse, Sadalasse, Tõikverre või mujale, nagu kumerad liuväljad. Suured maanteed on aga korras. Laupäeval, kui Paidesse ja tagasi sõitsin, oli tee päris hea. Sõidan autoga pidevalt, nii päeval kui öösel. Ega veel see, et sul talverehvid all, tähenda, et võid lubatud 90 kilomeetriga tunnis kihutada, talvel peab teeolusid ja pikivahet veel rohkem arvestama,” ütles 35 aastat autojuht olnud Üllo Ojastu, kes käis alles eile talverehve alla panemas. “Eks see ole inimese loomuses, et tuleb töökotta või arsti juurde alles siis, kui viimane häda käes. Pealegi on kummide vahetamisega samasugune lugu nagu katuse panemisega: kuivaga pole vaja, kuid vihmaga ei saa seda tööd teha.” Tuisk toob kummipostid tööd täis
Juba eelmisest esmaspäevast käib suur rehvivahetus ka osaühingu Jorla Auto Piiri tänava töökojas. “Kummivahetuse hooaeg on kaks korda aastas, siis võtame suurema tööjõu mängu. Kahe rehvivahetaja asemel on neid nüüd neli. Plekkvelgedele rehvide vahetamisele läheb kümmekond, valuvelgedele aga ligemale pool tundi. Päevas oleme ette võtnud 25-30 autot. Rehvivahetus käib meil ettetellimisel, et klientidel poleks vaja ootamisega aega raisata. Praegu on järjekord paar päeva. Oktoobri esimesed nädalad olid meil tänavu väga vaiksed, eks juhid püüa kummivahetust venitada ikka lubatud piirini ja veel mõni päev kauemgi,” teadis firma juhataja Raivi Soopalu. Tema sõidab iga päev Tartu ja Jõgeva vahet ning kasutab naastrehve ? nagu enamik siinseid kliente.
Osaühingu Põhjatuul Carstop juhatuse liige Angela Suigussaar nentis samuti, et autojuhid jätavad rehvide vahetamise alati viimasele minutile ja juba eelmisest esmaspäevast on neil telefon rehve vahetada soovijate kõnedest punane. Juba teist nädalat on tööd kahe päeva jagu ees ootamas. “Küllap läheb ka tänavu enne 1. detsembrit veelgi kiiremaks, siis tuleb vaiksem hooaeg, kuigi viimased “uisutajad” jõuavad kohale alles pooles detsembris ja kevadised naastkummidega klõbistajad alles mai keskel.”
Naastudeta talverehvide ehk lamellrehvidega võib Eestis sõita aasta läbi, naastrehvidega aga 1. oktoobrist kuni 1. maini.
ARDI KIVIMETS