Möödunud aasta novembris alanud tööde käigus valmis veel eritasandiline viaduktiga ristmik üle kohaliku tee. Samuti ehitati 1,9 kilomeetrit kogujateid ja 0,4 kilomeetrit kergliiklusteid. Valgustust ja põrkepiirdeid paigaldati ligemale 4 kilomeetri ulatuses. Osaliselt jõuti remontida ka Puurmani vana silda, lõpetatakse selle remont tuleval aastal teise etapi tööde käigus.
Ühtekokku läheb Maanteeameti tellimisel valmiv Puurmani liiklussõlm maksma 160,4 miljonit krooni, sellest 82 protsenti ehk 131,5 miljonit on Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetus, Eesti riigi osalus on 28,9 miljonit.
Puurmani liiklussõlme ehituse töövõtja on AS Merko Ehitus. Tööde järelevalvet teostasid AS Teede Tehnokeskus, AS Taalri Varahaldus ja AS Telora-E. Projekti koostas AS Teede Tehnokeskus.
Viis sekunditLiikluseks avati uus 1,8 km pikkune teelõik juba septembris, ent kuni viimase ajani kehtis seal veel kiirusepiirang.
?Nüüd võib uuel teel sõita juba täiskiirusel ning kuna uus teelõik on vanast ka 36 meetri võrra lühem, siis võidab Tallinnast Tartusse või vastupidi sõitja nüüd ?tervelt? viis sekundit,? ütles avamistseremoonial Tartu Teedevalitsuse juhataja Kuno Männik. ?Aga ajavõit polnud liiklussõlme väljaehitamisel mõistagi eesmärk omaette: olulisem oli muuta nii transiitliiklejate kui ka kohalike elanike elu mugavamaks ja ohutumaks.?
Et likvideeritud sai üks ohtlikumaid ?pudelikaelu? Tallinna-Tartu maanteel, kinnitas ka Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus.
Maavanem Aivar Kokk tõdes, et Puurmani liiklussõlme väljaehitamiseks kulunud raha on selle aasta suurim investeering Jõgevamaale. Samas avaldas ta kahetsust, et avamispidu toimub päeva ajal, mitte siis, kui sild ja selle ümbrus on õhtuses tuledesäras.
?Kui siit pimedas läbi sõita, jääb mulje, et Jõgevamaa on neljanda linna juurde saanud,? ütles Aivar Kokk.
ASi Merko Ehitus juhatuse liige Andres Agukas avaldas arvamust, et Puurmani uus sild on üks kaunimaid taasiseseisvunud Eestis ehitatud teerajatisi.
?Olen uhke, et meie firmal oli au see valmis ehitada,? ütles Andres Agukas.
Hea koostöö
Merko Ehituse projektijuht Tiit Joosti, kes Agukase sõnul viimase aasta praktiliselt elaski Puurmanis, ütles, et ilmataadiga sujus neil koostöö väga hästi: kuna mulluse talve algus oli soe, edenesid tööd plaanitust kiiremini.
?Tänu sellele, et jõudsime Puurmani vana silla juba osaliselt ära remontida, on see tuleval suvel vaja liikluseks sulgeda tunduvalt vähemaks ajaks kui terveks suveks, nagu esialgne plaan ette nägi,? ütles Tiit Joosti.
Uue liiklussõlme valmimise üle avaldas heameelt ka Puurmani vallavanem Rauno Kuus.
?Pedja jõgi jagab Puurmani aleviku teatavasti kaheks ning senini tuli teisele poole jõge pääsemiseks sooritada suurel maanteel ohtlik vasakpööre, olles samal ajal hirmul, et keegi uljas kiirustaja sulle ühelt või teiselt poolt külge sõidab,? ütles Rauno Kuus. ?Nüüd on see mure murtud, sest kohalik liiklus toimub mööda vana silda. Ka põllumehed ei pea enam oma aeglase põllutehnikaga suure maantee liiklust segama ja uljaspäid endast kitsal sillal mööda sõitma provotseerima. Nii et liiklusohutuse seisukohalt on olukord siinkandis tunduvalt paranenud. Aga valgustatud suur sild annab ka aleviku väljanägemisele palju juurde.?
Juhan Parts, majandus- ja kommunikatsiooniminister:
?Seda ei tule viimasel ajal just tihti ette, et riigi tellimusel ehitatav objekt saab valmis ettenähtust varemgi ning töö tehakse ära alguses kokku lepitud hinnaga. ASi Merko Ehitus kiituseks võib öelda, et nemad said sellega hakkama.
Meid on siin Eestimaal suhteliselt vähe ja me elame üsna hajusalt. Et me üksteisest ei võõrduks, peavad meil olema head ja ohutud teed, mida mööda vanemate, sugulaste ja sõprade juurde sõita. Ka ma ise olen aastakümneid sedasama teed mööda ema-isa juurde sõitnud. Liiklussõlme valmimisest on võitnud nii siinse Kursi kihelkonna kui ka kogu Eesti rahvas.?
RIINA MÄGI