Poodiumikoht võideti kolmerehvilisel autol

Eelmisel laupäeval Piiroja rallikrossirajal peetud kuues Eesti meistrivõistluste etapp pakkus pealtvaatajatele ja ka sõitjatele kuhjaga närvikõdi. Päeva krooniks oli Super1600 klassi A-finaalis kahe võistleja sõidu nurjanud avarii, Mait Pikkofi teiseks tulek kolmerehvilisel autol ning kohaliku sõitja Arvo Kase tee ebaõnnest poodiumile.

i

 

Super1600 klassis kollast VW Golfi rooliv kohalik mees Arvo Kask pingutas kõigest väest, et end kodupublikule tõestada. Siiski ei kandnud tema pingutused eelsõitudes vilja. Teises eelsõidus oli Kask küll kindlalt liidripositsioonil, kuid jättis läbimata kohustusliku jokkeritasku ning karistuseks aega kirja ei saanudki. Kolmandas eelsõidus ei jõudnud ta esimest ringigi lõpetada vaid pidi rikke tõttu katkestama. 

Lätlane keeras auto üle katuse

Kuna tema eelsõitude sooritused olid niivõrd kehvad, pidi Kask finaalipääsuks osalema ka B-finaalis, mis tal õnneks probleemideta võita õnnestus. Super1600 klassi A-finaalis oli rajal korraga kaheksa võistlejat ning pärast starti jäi esimene kurv võistlejate jaoks üsna kitsaks. Hästi sai minema Janno Ligur ning tema järel Jaan Pettai ja Arvo Kask. Lätlane Janis Baumanis tõmmati esimeses kurvis korralikult karpi ning mees asus oma Peugeot 206-ga hoogsalt konkurente jälitama.

Siiski sai lõunanaabri jaoks uuesti saatuslikuks seesama esimene kurv, kuhu korraga Kask, Baumanis ja Tikerbär ära mahtuda ei tahtnud. Baumanise Peugeot jäi rehvivalli ja Arvo Kase Golfi vahele, kust see üle katuse paiskus ning rajale seisma jäi.

Olukorrast kaotas lisaks lätlasele veel Mart Tikkerbär, kes ei suutnud kokkupõrget vältida ning pidi samuti sõidu katkestama, kuid sellest hoolimata kuulus talle juunior-klassis etapivõit. Õnnetu oli samas olukorras ka Andre Kurg, kes jäi avarii teinud lätlase taha kinni ning kaotas väärtuslikku aega.

Fortuuna soosis terve päeva jooksul raskustes olnud Arvo Kaske, kelle sõidutrajektoor viis ta avarii teinud sõidukitest mööda ning ta sai sõitu turvalise eduga konkurentide ees kolmandal kohal jätkata. Ees sõitnud Pettai ja Ligur jäid talle küll püüdmatusse kaugusse, kuid võttes arvesse Kase keerukat päeva, oli kolmas koht auga välja teenitud. 

Võit vaid kolme rehviga

Kõige võimsamate autode ehk Supercar klassis oodati põnevat finaaliheitlust, mil rajale pidid tulema klassi kõik seitse võistlejat korraga. Kahjuks ei saanud Helmet Palm oma autot sõidukorda ning mehaanikud ei suutnud ka Valdur Reinsalu kolmandas eelsõidus kõvasti kannatada saanud Ford Fiestat finaaliks võistlusvormi ajada.

Supercar klassis oli jällegi konkurentsitult kiireim Sten Oja, kes ei lasknud ühtegi konkurenti oma sõitu ega võitu ohustama. Pärast kinnitas mees, et võit ei tulnud talle ikkagi nii mängleva kergusega, kui pealtvaatajatele tunduda võis. “Rada oli libe ja pidin palju vaeva nägema,” tunnistas Oja, kes kindlustas Piirojal kaks etappi enne sarja lõppu ka meistritiitli.

Siiski ei tulnud Supercari finaalis pealtvaatajatel põnevusest puudus. Stardist teisena minema saanud Ranno Bundseni hakkas hooga jälitama selle hooaja rallikrossi debütant Mait Pikkof, kes iga ringiga Bundsenile lähemale jõudis. Viimasel ringil sai Pikkof temast ka mööda, kuid tema auto kippus kurvides liialt palju laperdama. Võistluse viimasesse kurvi jõudis esimesena Bundseni Mitsubishi ja tunduski, et sümpaatse etenduse andnud Pikkof peab leppima kolmanda kohaga. Siiski näitas ajamõõduseade, et Pikkof ületas finišijoone esimesena ja saavutas sellega ka võistlustel teise koha. Pärast sõitu selgitas Pikkof, et tema auto laperdamine polnud tingitud ülepingutamisest ega sõiduvigadest, vaid autol oli üks rehv katki. “Tundsin seda kusagil poole sõidu peal,” tunnistas mees, kes võitis koha teisel poodiumiastmel piltlikult öeldes kolmerehvilise autoga sõites.

i

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus