Põltsamaale kavandatakse sõidujagamisteenust

Neljapäeval tutvustasid Põltsamaa kultuurikeskuses sõidujagamisteenust firma Bolt esindajad. Sõidujagamisteenus aitab nii teenuse pakkuja kui ka kliendi paremini omavahel kokku viia ja teenuse osutajale ning kasutajale mugavamaks ning kiiremaks muuta.


 Kohtumise avasõnad öelnud Põltsamaa vallavalitsuse turundusspetsialist Raivo Suni lausus, et tema kasutas sõidujagamisteenust möödunud aastal Bruneis. Seal maksab bensiiniliiter 32 eurosenti ja seetõttu sõidab enamik inimestest oma autoga.

Ometi leidub riigi pealinnas ka üksikuid taksoteenuse osutajaid. Lisaks taksoteenusele olid juhid ühtlasi giidideks, kes tutvustasid turistidele oma kodumaad. Raivo Suni tõdes, et Põltsamaal taksonduses suurt perspektiivi ei ole, kuid aeg-ajalt inimesed siiski nurisevad, et nad ei pääse liikuma.

Firma Bolt esindaja Nikolai Zenevitš lausus, et Põltsamaal piisab kolmest kuni neljast inimesest, et teenuse pakkumisega alustada. „Meie esindame Bolti näol platvormi, mis püüab parandada transporditeenust kogu maailmas. Tänaseks osutab meie kaudu teenust 500 000 juhti ja meie teenust kasutab üle 25 miljoni kliendi üle kogu maailma. Lisaks Euroopale ja Aafrikale on meil kliente ka Lõuna-Ameerikas ning Austraalias,“ tutvustas Nikolai Zenevitš Bolti osutatavat teenust.

Bolti esindaja sõnul tahavad nad lisaks Tallinnale, Tartule ja teistele Eesti suurematele linnadele arendada sõidujagamisteenust ka väikestes linnades. Selleks on loodud ka Eestile sobiv spetsiaalne äpp, kus piisab vaid paarile nupule vajutamisest.

Teenuse hind taskukohane

Läbi äpi on võimalus takso koju tellida. Kui Tallinnas on neli Bolti kategooriat, millel igaühel on oma plussid ja miinused ning erinevad hinnad, siis Põltsamaal saab teenuse pakkumist alustada ühe kategooriaga.

Praeguse arvestuse kohaselt kujuneb Põltsamaal teenuse hinnaks 59 senti kilomeetri eest ning sõidualustamistasu on 2.50 eurot. Iga teenust kasutava kliendiga koos oldud minuti eest maksab firma Bolt teenuse osutajale 13 senti. Sõidu miinimumhinnaks on 3 eurot. Selline teenuse hind saab olema kogu Jõgevamaal.

Nikolai Zenevitši sõnul on hindasid võimalus edaspidi muuta. „Mõeldud on sellele, et teenuse hind sobiks kohalikele elanikele ja see garanteeriks juhtidele piisava sissetuleku. Eestis saab teenuse eest tasuda kolme maksemeetodiga, milleks on krediitkaardid, deebetkaardid ja firmamaksed. Maksta saab ka sularahas,“ rääkis Zenevitš.

Kliendirakenduses tuleb valida sõidu algus- ja lõpp-punkt. Peale sihtkoha sisestamist näeb takso tellija hinda, mis tal tuleb sõidu eest maksta ning ta saab otsustada, kas teenus on taskukohane või mitte. Äpi kaudu on võimalus takso liikumist jälgida ja näha, kaugel auto on.

Nüüd ei pea enam olema taksos makseterminali, vaid krediitkaarti kasutades on see süsteemi sisestatud ja peale teenuse kasutamist võetakse teenuse kasutamise summa maha.

Juhiks pürgija läbib lühikese koolituse

Selleks, et saada Boltis teenust osutavaks juhiks, tuleb äpp endale telefoni laadida. Selle kaudu saab juht ennast teenuse osutajaks registreerida. Kui vajalikud andmed sisestatud, aktiveeritakse juht teenuse osutajaks ilma, et selleks peaks Bolti esindajatega füüsiliselt kokku saama.

Kõige olulisem dokument on teenindajakaart, mille abil saadakse teada, et inimesel ei ole liiklusrikkumisi, mida taksojuhil olla ei tohi. Juhile saadetakse link, kus tuleb läbida lühike koolitus. Kui dokumendid on korras ja koolitus läbitud, on juht valmis taksoteenust pakkuma. Kui teenust osutada sooviva inimese puhul vastab kõik nõuetele, võtab registreerimine aega umbes tunni.

Juhi äpil saab ära näidata, mis kell ta mingil päeval tegevust alustab. Seal on olemas ka kaart, mis näitab, kuhu kliendile järele tuleb sõita. Suuremates linnades saab kaardil näha erinevaid punaseid sektoreid, mis tähistavad suure taksoteenuse nõudlusega piirkondasid. Sellises piirkonnas on Bolti poolt juhtidele makstav hind tavahinnast oluliselt kõrgem.

Äpil on olemas ka aktiivsusraadius 1–40 kilomeetrini. Kui juht ütleb alasse tulnud tellimusest ära, siis tema aktiivsus langeb. Aktiivsus ei tohiks langeda alla 75 protsendi.

Kõik kliendid jätavad juhile hinde ja juht jätab igale kliendile hinde. Kui mõnel juhil on sageli halvad hinded, võetakse temaga ühendust ning palutakse puudused likvideerida.

Juht saab jälgida ka oma sissetulekut, boonuste laekumist ja tasu muutumist. Kui juht saab kliendilt sularaha, saab ta raha kohe kätte. Digitaalselt makstav raha laekub teenuse osutaja Bolti kontole.

Digitaalselt makstav raha jõuab juhi pangakontole iga nädala alguses. Tulud on mõistagi maksustatavad ja nende eest vastutab juht ise.

Bolti sõidujagamisteenus Põltsamaal käivitub peale seda, kui keegi Põltsamaa juhtidest on avaldanud soovi läbi Bolti firma taksoteenust osutada, kui ta on selleks nõuded täitnud ning ta ise teenuse osutajaks registreeritud.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus