Põltsamaa vald soovib nelja elektriautot

Neljapäeval peetud Põltsamaa vallavolikogu istungil   tõstatas küsimuse elektriautode kasutusele võtmisest  volikogu liige Evi Rohtla.

Sotsiaalosakonna juhataja Anne Veiram põhjendas nelja elektriauto vajadust vallas ja rääkis, milliseid piirkondi uute autodega teenindama hakatakse.

Vallavanem Toivo Tõnsoni sõnul on igal asjast huvitatul  võimalik tutvuda elektriauto i-MiEV kohta pakutava infoga sotsiaalministeeriumi kodulehel. Tõnson märkis ka, et Eestist võib peatselt saada riik, kus on kõige rohkem elektriautosid ühe elaniku kohta.

Põltsamaa vald on esitanud taotluse nelja elektriauto kasutada saamiseks. Toivo Tõnsoni sõnul on juba mõeldud ka sellele, kus need paiknema hakkavad. Üks auto saab koha Adavere kooli garaažis, kaks Põltsamaal Ringtee tänava garaažis ning üks auto leiaks asupaiga Lustivere hooldekodu garaažis. Vallavanema sõnul soovivad nad järgmise sammuna teada saada, kui palju maksab  laadijate paigaldamine elektriautode tulevastesse asukohtadesse. Nimelt tuleb hoiukohad varustada tavalaadimise kohaga, sest akulaadija kuulub iga elektriauto baasvarustusse.

Erinevatest allikatest saadud info järgi peab tavalaadija pistikupesa ette olema paigaldatud kas 10- või 16-amprise võimsusega kaitse. Laadija ja liitumispunkti vahele tuleb paigaldada tehnilistele parameetritele vastav elektrikaabel. Akulaadija töötab seitse tundi täie koormusega ja seetõttu tuleb tagada aku laadimisel ohutus. Kui palju läheb maksma tavalaadijate paigaldamine, ei saa vallavanema sõnul öelda enne, kui hinnapakkumised reaalselt olemas on. 

Põltsamaa linnas asuva Põltsamaa vallavalitsuse hoone juurde asukohaga Viljandi maantee 3 tavalaadijaid paigaldada ei plaanita. Toivo Tõnsoni hinnangul ei saa vallavalitsuse hoone kõrvale parklasse autot 6-8 tunniks laadima jätta. Auto aku peaks juba laetud olema, kui selle kasutaja hommikul tööle jõuab.

Elektriautode akusid on võimalik laadida ka kiirlaadijaga. Need võiksid asuda Olerexi firma Adavere ja Puhu-Risti tankla juures. Kiirlaadija abil saab  aku 20 minuti jooksul peaaegu täis.

Mis saab elektriautodest pärast seda, kui nende viieaastane kasutamistähtaeg on täis saanud, pole praegu teada. Kaalutud on nii autode tagastamise võimalust riigile kui ka nende jätmist omavalitsuste kasutusse tasuta rendiautodena.

Toivo Tõnson märkis, et kindlasti vähendab kilomeetrite arvu, millega auto akulaadimise järel läbida saab, meie külm kliima,  aga ka mittesäästlik sõidustiil. Samas olime me kõik kunagi kõhkleval seisukohal ka mobiiltelefonide kasutamise suhtes. “Kusagilt tuleb ju uue tehnika kasutamisega algust teha,” lausus vallavanem. “Neid autosid kasutades saame aja jooksul  selgust, kas  oleme õige otsuse langetanud,” nentis istungit juhtinud vallavolikogu aseesimees Mati Kivi.

i

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus