Põltsamaa Felixi kauplus avatakse taas

 

Põltsamaa Felixil on hea uudis – juba kevadel plaanib ettevõte taasavada oma väravahoones kaupluse, mis seal varem  mäletatavasti tegutses.

Firma turundusjuhi Marek Viiloli kinnitusel hakatakse  kaupluses pakkuma kõike seda, mida Felixis valmistatakse.

Toodetakse aga üsna usinalt  ning ka palju uut ja põnevat.  Näiteks võeti tootmisse kilogrammine ketšup,  uuenenud kujuga pakendis majonees, aga ka meemaitseline sinep.  

Uued tooted pakuvad vaheldust

Sinep on üldiselt teravamaitseline toidulisand, mis sobib hästi liha ja lihatoodete juurde. Kui aga sellele mett lisada, sünnib uus omapärane maitse ja selline sinep peaks Viiloli sõnul meeldima inimestele, kes väga teravaid maitseelamusi ei armasta. Dijoni sinep, mis pärineb Prantsusmaalt, on mahe ja magus, kanget sinepit ollakse harjunud tarbima enamasti Venemaal ja endistel Nõukogude Liidu aladel. Mujal maailmas eelistatakse magusamat sinepit. Felixi uus sinep pakub turundusjuhi sõnul tõsist konkurentsi välisriikidest imporditavatele magusamatele sinepitele.

Viiloli hinnangul eelistavad kangemat sinepit eelkõige ikkagi mehed; naised ja lapsed seda tavaliselt ei tarbi. Tarbijatelt ongi tootjateni jõudnud info, et kange sinepi kõrval oodatakse ka magusamat ja mahedamat.

Juba möödunud kevadel tuli Felix turule mee-sinepi salatikastmega. Meemaitseline sinep jõudis kauplustesse alles jaanuari alguses, kuid juba võib öelda, et nii meelisandiga salatikastet kui sinepit ostetakse hästi.  

Tavalise tuubisinepiga ei võistle

Kui suureks võiks kujuneda meemaitselise sinepi tootmismaht, seda Marek Viilol ennustada ei osanud, kuid avaldas lootust, et sellest võib ka tõeline müügihitt saada.  Selge on, et tavalise tuubisinepiga see võistlema ei hakka. Tuubisinepit on Põltsamaal asuvas ettevõttes toodetud alates 1961. aastast ja kokku on seda valmistatud üle 50 miljoni tuubi. Liiati on imporditud sinepid siin saadaval kaubamärgi all, mida ei tunta.  See asjaolu eeldab Felixi kaubamärgi all toodetavale uuele  sinepile häid müügitulemusi.

Tegelikult ei toodeta kõiki Felixi kaubamärgi all tuntud tooteid ühes ettevõttes, vaid ühte kontserni kuuluvad ettevõtted on spetsialiseerunud teatud kindlatele toodetele. Ka uut sinepit valmistatakse tegelikult Lätimaal asuvas sõsarettevõttes — tehases Spilva. Põltsamaal on küll olemas sinepi villimisliin tuubide, kuid mitte klaaspurkide tarvis.  „Meemaitseline sinep on eestikeelse etiketiga ja seda turustatakse ainult Eesti kauplustes. Loomulikult ei saa öelda, et selles tootes kasutatav mesi Eestist pärit on, aga Baltikumist kindlasti. Ka lätlased plaanivad taolist sinepit tootma hakata,” rääkis Viilol.

Felixi kaubamärgi all on kauplustesse jõudnud ka uues pakendis Formeer majonees. Alates möödunud aasta lõpust villitakse seda lapiku kujuga läbipaistvatesse  plastikpudelitesse ja toode kannab nime Felix klassikaline. Muudetud on ka majoneesi koostist, kus on vähenenud säilitusainete osakaal.

Viiloli sõnul tähendab klassikaline seda, et taolist majoneesi on  Eestis kõige kauem toodetud. 

Ketšupid uues kuues

Tarbijani on jõudnud ka uued Felixi ketšupid. Nagu majoneesi, nii turustatakse ka ketšupit nüüd uues ja kvaliteetsemas plastikpudelis. “Uus plastikpudel ei lase läbi valgust ega õhku,” rääkis Viilol, lisades, et põhiline muutus uue ketšupi puhul on varasemast suurem pakend, kuhu senise 875 grammi asemel mahub nüüd terve kilo.

Üllataval kombel pole ketšupi puhul erilist vahet suvise ja talvise tarbimise vahel, sest see sobib hästi nii suviste grilliroogade juurde kui ka talvisel ajal liha, erinevate lihatoodete, makaronide jt toitude maitsestamiseks.

Uue tootena on ketšupite sarjas turule jõudnud ka Felixi Eco ketšup, mis on valmistatud tomatitest, mis kasvanud pestitsiidide  ja kunstväetisteta. Viiloli sõnul kasvab maailmas järjest selliste inimeste hulk, kes otsivad ökotooteid, ja seetõttu pole ka Felixil võimalik neist n-ö mööda vaadata.

iii

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus