Pikenenud raudtee võeti Avinurmes hästi vastu

Tänavuse Avinurme tünnilaada eel avati pidulikult pikenenud kitsarööpmeline raudtee. Raudtee pikemaksehitamise eestvedaja ja projekti rahastamisega tegelenud Eve Strauss lausus, et pikenenud raudtee osutus üle ootuste populaarseks. Kõik kohale tulnud inimesed korraga rongi peale ei mahtunud. Vaatamata isegi sellele et nii reisivagun kui platvorm oli puupüsti rahvast täis.


„Vagunisse mahub tavapäraselt 28‒30 inimest, kuid ka bussitäie rahvast mahutab sinna ära. Laadapäeval alustas rong sõitmist kell kümme hommikul. Kui tavapäraselt lõpeb tünnilaat kell neli õhtul ja rong teeb viimase sõidu kell viis, siis seekord tegi rong viimase sõidu kaheksa õhtul. Sellel päeval käis rongiga sõitmas mitusada huvilist,” rääkis Staruss.

Nö. ühe otsa läbimisele kulub viisteist minutit, kuid selle aja sisse mahuvad ka peatused. Raudtee teises otsas on inimestel võimalus jaamahoonesse sisseastuda ja seal ringi vaadata. Jaamahoones on praegu üleval näitus sellest, kuidas raudteed ajalooliselt ehitati, see 173 meetrisena taastati ning kuidas see nüüdseks kilomeetrini pikendati. Samuti fotod rongi ja hoonete taastamise kohta.

Rong peatub Straussi sõnul ka tõkkepuu juures, mis ühelt poolt on rongisõidu juurde kuuluv atraktsioon, teiselt poolt ohutusvahend, sest teel, millel tõkkepuu asub, toimib liiklus. Edaspidi saab rongiga sõita ettetellimisel.

Aasta tagasi broneeriti aeg rongiga pulmasõidu tegemiseks. Laulupeo tuligi jõudis Jõgevamaalt Ida-Virumaa esindajateni rongiga. Sõidust sai osa ka Soome raudteemuuseumi juht. Sakslasedki on juba seal rongiga sõitmas käinud. Eve Straussi sõnul on rahvusvaheline huvi Avinurme raudtee ja rongi vastu neile suureks üllatuseks.

Aasta pärast ilmselt saab raudtee ääres näha ka selliseid tegevusi, millega seal kunagi tegeldi.

Eve Staruss ütles, et kui temalt projekti kaitsmisel küsiti, kas nüüd saab Avinurme raudtee valmis, siis vastus küsijale oli selline, et Avinurme raudtee on nagu Tallinna linn, mis ei saa kunagi valmis.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus