Piirojal kihutavad laupäeval autod, hobused ja taevast sajab mehi

Sel laupäeval kell 12.00 antakse Põltsamaa lähistel Piiroja rajal start kolmandale Eesti rallikrossi meistrivõistluse etapile, kuid lisaks võidukihutamisele on pealtvaatajatel võimalik osa saada ka hobuse-auto kiirendusvõistlusest ning vaadata taevast alla sadavaid langevarjureid.

Laupäevane võistluspäev kujuneb äärmiselt pingeliseks nii võistlejatele kui ka pealtvaatajatele. Kui varasematel etappidel on stardis olnud napilt üle kolmekümne sõitja, siis sel korral on end tänaseks registreerunud juba 37 sõitjat. Eesti ässadele pakuvad Piirojal konkurentsi lätlased, venelased ja ka leedukad. 

Poiste hulgas ka üks neiu

Võimsamate masinate, ehk Division 1 klassis on Piirojal stardis praegu tabeli liidrikohta hoidev Pait Reiman, kes sõidab 440 hobujõulise Mitsubishi Lanceriga.

Talle pakuvad kõva konkurentsi Andri Õun, Valdur Reinsalu ja möödunud aasta Põhja-Euroopa rallikrossi meister ning sel hooajal koduses meistrisarjas enda kodurajal, Piirojal, avastarti tegev Sten Oja. Valitsev Põhja-Euroopa meister sõidab sel aastal Division 1 masinaklassis. Tema võistlusmasinaks on möödunud hooaja Eesti meistri Imre Saksa Mitsubishi Lancer.

Selles klassis pakub eestlastele kõva konkurentsi ka leedukas Kazimieras Gudžiunas oma üle 400 hobujõulise Ford Pumaga. Praegune tabeli liider Pait Reiman selgitas, et etapivõidu saamine läheb tal üsna raskeks. Andri Õuna ja Valdur Reinsalu masinad on juba üle 500 hobujõulised ning Denes Truu Escort Cosworthi võimsus on veidi alla 500 hobujõu. Samas on teada-tuntud tõde, et sõitu ei võida ainult võimas masin vaid eelkõige sõiduoskused ning vahel ka õnnejumala soosing.  Juba eos on tunda, et D1 klassis saab tulema äärmiselt põnev ja kaasahaarav võistlus.

Division 1A klassis on sel korral kõige arvukam osavõtt. Selles võistlusklassis stardib Piirojal 13 sõitjat. Liidripunkte läheb kindlalt oma kodurajal noppima Arvo Kask. Selle lõbu tahavad  Kasel rikkuda Janno Õis ja Janno Ligur, kes samuti tänavusel hooajal head minekut on näidanud. Noormeestele pakub D1a klassis kindlasti konkurentsi venelanna Tatjana Jelisejeva. 

Taevast hakkab sadama mehi

Publikule püüab end kindlasti tõestada ka Piiroja rajal juba väikesest peale rallikrossi õppinud Alvar Kuusik, kes sõidab VW Golf II-ga ERK 2000 klassis. Tagaveoliste masinate arvestuses püüab esikohta oma BMW 318-ga Rommi Pukk. Mees lisas, et sihib kindlalt etapivõitu, kuid tõde selgub alles rajal.

Pukkile ja tema Saksamaa tehases toodetud masinale pakuvad kõva konkurentsi Ladasid roolivad Kevo Kärp ja Kalmer Vaht. Välismaalastest püüab tagasillaveoliste masinaklassis mängu käiku sekkuda lätlane Ilgonis Krumins.

Pealtvaatajatel tasub tulla raja äärde juba seepärast, et lisaks peadpööritavale võidukihutamisele, näeb võistlussõitude vaheajal, mida suudab stardi-finišisirgel hobune Toyota Land Cruiser maasturi ja nelikveolise Subaru Impreza vastu.

Juhul, kui taevast ei saja vihma, siis hakkab sealt sadama hoopis mehi, nimelt maanduvad hea ilma korral rajale kümme langevarjurit. Hea loosiõnne korral on võimalik endale koju viia ka terve suitsusiga.

i

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus