Piiroja rallikrossil tegid ilma jokkeritasku ja tehnilised probleemid

Laupäeval Piiroja rajal sõidetud kolmas Eesti meistrivõistluste rallikrossietapp oli äärmiselt põnev ning ettearvamatu, sest pea igas sõidus suutis nii mõnigi võistleja jokkeritasku detailid segamini sõita või tuli kellelgi tehnilise rikke tõttu raja kõrvale jääda.

 

Päeva alguses, võistlejate tutvustuste ajal lubas Super1600 klassi sõitja Arvo Kask kodupublikule näidata tõsist heitlust ning lõpetada sõidu kodurajal kõrgeimal poodiumiastmel. Tema suur konkurent Janno Ligur ütles kindlalt vastu, et ei tee Kasele sõidu võitmist kergeks. Veel lubas end kodusel võistlusel  parimast küljest näidata SuperCar klassis Peugeot 206 rooli keerav Põltsamaa poiss Sten Karuks, kes eelsõitudes pidevalt kiiremaid aegu tegi. Teravmeelseid märkusi vahetasid enne sõitude algust tagaveoliste klassi võitluspaar Kalmer Vaht ja Rommi Pukk, kes mõlemad esikoha peale heitlema läksid.

ERK 2000 klassis võistlesid Piirojal küll ainult lätlased, kuid põnevat vaatemängu pakkusid nad kuhjaga. Esimeses eelsõidus jäid kohe raja äärde Kokkorissi ja Ziedansi VW Golfid. Siiski sai Ziedans oma masina järgmiseks eelsõiduks võistlusvormi, Kokorissil tuli edasisest võistlusest loobuda.

Eelsõitudes ja ka finaalis sai suureks komistuskiviks lätlastele jokkeritasku, kus sõideti väravateks paigutatud 200-liitrised tünnid pidevalt kummuli ning vahel olid nad nii õnnetult eelmise sõitja poolt pikali sõidetud, et tagumised tulijad pidid jokkeritasku puhtaks läbimiseks kiiruse peaaegu nulli pidurdama.  

Kask jäi kodus jälle teiseks

ERK 2000 klassi A-finaalis läks stardist oma teed Spikis, kellel õnnestus jokkeritasku puhtalt läbida ning kes kasvatas kaasvõistlejate ees üsna turvalise edu, samal ajal kui konkurendid poole ringi kaugusel omavahel jokkerit läbides pusisid. Siiski ei olnud õnnejumal sel korral Spikise poolt. Pool ringi enne lõppu rauges lätlase Peugeot 206 hoog ning masin jäi koos sõitjaga raja eelviimasesse kurvi. Võidu võttis Ziedans ning tema järel sai teise koha mitmeid kordi jokkeritasku tünnidega võidelnud Locmelis. Üsna rahulikus tempos raja läbinud Paurinš sai kolmanda koha.

Väga vihane heitlus käis tagaveoliste ehk TouringCar klassis, kus vanad rivaalid Rommi Pukk ja Kalmer Vaht asusid kohe stardist alates üksteise sabas nõeluma. Taktikaliselt targasti sõitis finaalis Kalmer Vaht enda Ladaga, suutes jokkeritasku puhtalt läbida ning pärast Puki jokkeri läbimist endale esikoht rabada. Pukk proovis oma sinise BMW-ga veel mitmeid kordi Vahtu rünnata, kuid siiski tulemusteta. Võit läks Vahule ning mees ei varjanud oma rõõmu, tehes finišijoone ületades oma masinaga korraliku “kannaka”.

Super1600 klassis jätkus pingelist võitlust igasse sõitu. Eelsõitudes käis pidevalt tihe rebimine Janno Liguri ja Arvo Kase vahel. Kask jõudis küll iga ringiga Ligurile lähemale, kuid sellest sõidu võitmiseks kohalikule noormehele ei piisanud. Ka finaalis oli näha, et Kask üritas, hambad ristis, Ligurit kätte saada, kuid kuuest ringist jäi sel korral väheks ja Kasel tuli järjekordselt leppida teise kohaga. Pärast finišeerimist jäi Kask oma sõitu kommenteerides üsna tagasihoidlikuks, varjamata siirast pettumust. 

Karuksi auto finaalideni välja ei vedanud

Eriti karmi käigu tegi Super1600 klassi kolmandas eelsõidus Imre Karu, kes teises kurvi enda masina kolm korda üle katuse keeras. Pärast rääkis mees, et katusele keeras ta auto seetõttu, et ees liikunud konkurendid olid liialt aeglased ja kokkupõrke vältimiseks tegi ta järsu manöövri paremale  vastu kummiseina, kust tema Lada Samara õhku paiskus ja kolm korda üle katuse rullus. Sõitjaga midagi tõsist ei juhtunud ning ta kõndis ise õnnetuspaigalt minema. Karu on rallikrossi meistrisarjas juba mitmeid kordi oma auto katusele keeranud, seepärast kutsutakse teda siseringis juba “katusemeistriks”.

Sarnaselt Arvo Kasele, oli laupäeval väga löödud mees Sten Karuks, kes lootis koduselt rajalt korjata kindlad võidupunktid. Ajasõidud ja ka esimesed eelsõidud kulgesid Stenil viperusteta, kuid kolmanda eelsõidu starti tuli Sten juba tossava autoga. Kuigi masina tagumisest otsast tuli kurjakuulutavat valget tossu, veeretas Sten oma auto trotslikult stardijoonele. Siiski ei pidanud tema võistlusauto plokikaane tihend sellele valule vastu ning Stenil tuli kodust võistlust jälgida raja äärest.

SuperCar klassi finaalis oli sarja liidril Helmet Palmil üsna palju raskusi, et Ruve Veskit oma selja taga hoida.

Suurte kogemustega Palm pidas lõpuni vastu ning selle eest tasuks ka esikoht. Hea etenduse andis Piirojal ka rallikrossidebüüdi teinud Priit Karjus, kes sõitis SuperCar klassis Sten Oja Motorsport tiimis Audi Quattroga. Eelsõitudes näitas Karjus juba iseloomu ning rammis stardis Andri Õuna Ford Fiestat. Kuna Karjus ületas liiga vara stardikoridori joone, siis sai ta ka karistada, kuid ambitsioonikuse eest tuli nii mõnigi rallikrossiäss meest boksi juurde õlale patsutama. Karjus pidas kenasti vastu ka A-finaalis, kus talle jäi sel võistlusel neljas koht. 

Piiroja rallikrossi tulemused

SuperCar

1.Helmet Palm

2. Ruve Veski

3. Andri Õun 

Super1600

1. Janno Ligur

2. Arvo Kask

3. Andre Kurg 

ERK Juunior

1. Casper Eerikson

2. Andre Teder

3. Mart Tikerbär 

TouringCar

1. Kalmer Vaht

2. Rommi Pukk

3. Siim Sündema 

ERK 2000

1. Toms Ziedans

2. Maris Locmelis

3. Ugis Paurniš

i

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus