Piimaliit alustas kampaaniaga

Kampaania käigus korraldatakse meelelahutuslikke üritusi ning teaduskonverents, tutvustatakse piimatoodete kasutamise võimalusi köögis ning viiakse läbi laiaulatuslik meediakampaania, kus osalevad dirigent Eri Klas, lauljatar Ines ning treener Gert Koovit.

Kampaania ühe osana saavad kõik 3.-4. klassi õpilased töövihikud, mis tutvustavad piimatooteid ja nende väärtust. Kaubanduskeskuste piimaosakondades jagatakse ostjatele tasuta retseptivihikuid.

Kampaania kogumaksumus on ligi 2,9 miljonit krooni ning seda rahastavad põllumajandusministeerium ja Eesti Piimaliit.

Samuti tutvustatakse piimatooteid noorteüritustel ning tehakse koostööd kokandusajakirjadega.

“Viimastel aastakümnetel on Eestis piimatoodete tarbimine märkimisväärselt vähenenud ja see tähendab ohtu eestlaste tervisele,” vahendab uudisteagentuur PIKK Eesti Piimaliidu tegevdirektori Tiina Saroni sõnu. Kui 1990. aastal söödi ja joodi Eestis piima ja piimasaadusi keskmiselt 486 kilogrammi, siis eelmisel aastal 276 kilogrammi. Kui mullu jõi Eestis iga inimene piima keskmiselt vähem kui klaasi päevas, siis Soomes neli klaasi.

“Ka võid süüakse Soomes mitu korda rohkem,” ütles Saron. Tema sõnul teeb kõige rohkem muret see, et piimajoojaid jääb üha vähemaks koolinoorte hulgas. Uuringud on näidanud, et kõige vähem joovad piima 15-17-aastased.

Piim rahuldab inimese peamise kaltsiumivajaduse. Samuti on piimas fosforit, magneesiumi, tsinki ja joodi.

Piimatooteid on oluline tarbida, sest see on vajalik hammastele, lihastele, närvisüsteemile, südamele ja kõigile rakkudele.

EVA KLAAS

blog comments powered by Disqus