|
Kõik marjul- ja seenelkäijad, kelle lemmikpaigad jäävad Alam-Pedja looduskaitsealale Palupõhja kanti, peavad varuma kannatust, sest geokärje paigaldamisega võib sellel teel kaasneda liiklusseisakuid. |
Laeva-Palupõhja teel alustati geokärje paigaldamisega eelmise nädala neljapäeval. Laupäevaks oli Selli ja Sillaotsa matkaraja vaheline umbes viiesaja meetri pikkune lõik valmis ning tööd käisid juba Puhja valda jääva Sillaotsa rabaga piirneval teel. Seal pannakse geokärge kõige madalamatesse kohtadesse umbes
Geokärje panekul tuleb töömeestel see kiiresti lahti tõmmata, seejärel kokku siduda ning siis pingutada. Auto tuleb ja kallab killustiku kärjele ja traktor lükkab selle laiali. Pärast fikseeritakse servad.
Esimest korda kasutusel
Tööde teostaja poolne objektijuht Aadi Elbrecht tunnistas, et teeb taolist tööd esimest korda. “Lihtne siin pole, sest pinnas on ikka pehme küll,” tõdes ta.
RMK metsaparandustalituse poolne objektijuht, metsaparandaja Rein Kilgi märkis, et päevas pannakse maha umbes
Aadi Elbrecht märkis, et Palupõhja teel sõitjatel peab olema ajavaru, sest töö käigus pole igal hetkel võimalik masinaid läbi lasta. “Meil on ette tulnud ka kuni kolmveerand tunni pikkust ootamist. Enamik inimesi on olnud mõistvad, kuid on ka kõva häält tehtud ja suud pruugitud. Kõik, kes tahavad Palupõhja ja sealt ka tagasi pääseda, peaksid siiski teetöödega arvestama. Meil on ka tee alguses vastavasisuline infotahvel, kuid enamik inimesi seda paraku ei loe,” märkis Elbrecht.
i
Vaja kannatlikku meelt ja mõistvat suhtumist
“Need, kes on harjunud käima sügiseti Laeva soos jõhvikal, peavad tänavu arvestama mõningate ebamugavustega,” nentis RMK looduskaitseosakonna projektijuht Kaidi Jakobson. “Palume marjulistelt mõistvat suhtumist ja kannatlikku meelt ning soovitame ebamugavuste vältimiseks võimalusel selleks aastaks teised marjamaad otsida,” lisas ta.
Tee ehitust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond. Töid alustas RMK Laeva-Palupõhja teelõigul juba eelmise aasta lõpus, kui puhastati teeääred võsast ja kraavid setetest. Kraave ei süvendatud, vaid tõsteti sodi ja rämps välja ning veeti minema.
Lisaks rajati sihtidele mahasõidud ja teele ka mõned laiemad möödasõidukohad; muidu on tee
Teed tõstetakse 45 kuni
<span style=”FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 10pt; mso-ansi-language: ET” lang=”ET”>Teekate tuleb lähedal asuvast Laeva karjäärist. Tegemist on sõelutud kruusaga, kus kivi läbimõõt on ainult seitse sentimeetrit, tee peab olema höövliga töödeldav. Hiljem, kui see osa on kinni rullitud, lisatakse
Uus tee teenindab Palupõhja looduskooli ja on vajalik poollooduslike koosluste hooldamiseks Alam-Pedja looduskaitsealal. Uus tee valmib oktoobris.
i
Palupõhja tee korrastamine
*Rekonstrueeritakse kaks teed:
*Laeva metskonna ringtee pikkusega
*Laeva-Palupõhja tee pikkusega
*Laeva-Palupõhja tee rekonstrueeritakse kuni selle lõpus oleva looduskeskuse parklani
*Tööd käivad projekteerimisbüroo Maa ja Vesi koostatud “Maaparandussüsteemi teenindava Laeva metskonna ringtee rekonstrueerimise projekti” ja “Laeva-Palupõhja tee rekonstrueerimise projekti” järgi
*Lepingu kogusumma on 861 035,29 eurot
*Teid ehitavad ühispakkujad Hanso MK OÜ ja Teearu Grupp OÜ
*Ehituslikku järelevalvet teostab Eesti-Taani Kommunikatsiooni OÜ
i
HELVE LAASIK