Orkla Eesti AS pälvis maineuuringus kolmanda koha

Kantar Emori korraldatud Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring toimus sel aastal 18. korda. Koostatud esikümnes asetseb kolmandal kohal Põltsamaal tegutsev Orkla Eesti AS, mis koondab enda alla Kalev AS-i ja Põltsamaa Felix AS-i.


Uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, kuid tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Edetabeli etteotsa on valdavalt jõudnud samad ettevõtted, mis aasta eest. Siiski on esikümnesse lisandunud varem uuringu põhinimekirja mitte kvalifitseerunud Orkla Eesti ning Selver.

Kalevi ja Põltsamaa tehast omava Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare märkis, et
Orkla Eesti on suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus esimest korda, kuna alles sellest kevadest alates moodustavad endine AS Kalev ja AS Põltsamaa Felix ühise juriidilise ettevõtte Orkla Eesti AS-i.

„Loomulikult teeb head meelt saavutatud kõrge kolmas koht. Samas eks me vaikselt lootsime seda, kuna Kalev on olnud aastaid Kantar Emori läbi viidud Eesti meeldivaimate brändide edetabeli tipus, samuti esimene ka Toidubrändide edetabelis, kus ka Põltsamaa saavutas sel aastal tubli kaheksanda koha, tõustes võrreldes eelmise korraga tervelt kuus kohta ettepoole,“ sõnas Kaare, kelle kinnitusel on tehtud ka järjepidevat tööd.

„Oma brändide tuntuse hoidmiseks ja kasvatamiseks oleme teinud aastaid järjepidevat tööd ja uuringud näitavad, et oleme olnud sellega õigel teel. Orkla Eesti on praegu veel uus ja mitte nii tuntud kui meie toodete brändid, kuid panustame teadlikult sellesse, et Orkla Eesti ettevõttena ja tööandjana saaks olema samuti kõrgelt hinnatud ja tuntud,“ selgitas Kaare ajalehele Vooremaa.

„Mainekuse pingerea tipus olevatele ettevõtetele on jätkuvalt iseloomulik, et nad on suhteliselt ühtlaselt kõrgelt hinnatud erinevates ühiskonnakihtides, mitte ei ole populaarsed vaid kitsamalt mõne vanuserühma muu sotsiaal-demograafilise näitaja põhiselt,“ rääkis Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste.

Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja – üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel. Üldine positiivne suhtumine annab suurema panuse mainesse eeskätt kaubanduse ja toiduainetööstuse ettevõtete puhul, suured tööstusettevõtted kalduvad maines pigem toetuma tugevuskuvandile.

  1. 2018. aasta mainekad ettevõtted
  2. 1. Swedbank
  3. 2. Tallink
  4. 3. Orkla Eesti
  5. 4. Circle K Eesti
  6. 5. Terve Pere Apteek (Apotheka)
  7. 6. Selver
  8. 7. Eesti Energia
  9. 8. A. le Coq
  10. 9. RMK (Riigimetsa Majandamise Keskus)
  11. 10. Coop Eesti Keskühistu
  12.  
  13. KERTTU-KADI VANAMB
blog comments powered by Disqus