Lauamängu kujundas Saare vallas elav harrastuskunstnik Terje Kõre, kes suviti Saare Kalevipoja muuseumis töötab. Niisiis võib öelda, et mängu kujundamisel tuli Palamuse muuseumile appi naabermuuseum. Trükitud on mäng Tartu firmas Triip ja seda valmis tuhat eksemplari.
Mängu kujundus on lõbus ja lastepärane ning mitte liialt õpperaja skeemis kinni olev. Näiteks vana vesiveski asemel on kujutatud hoopis puntratantsu tantsijaid (veski juurde jõudnud mängunupu omanik peabki kujuteldavalt puntratantsu tantsima!), Kolli talu asemel peremees Osvald Kolli, kes oma kallist kaasat Adelet ehk Raja Teele prototüüpi kätel kannab, sauna asemel Jorh Adniel Kiirt saunalaval istumas jne. Mänguväljale on jäädvustatud ka veskijärvel ujuvad pardid, lasteaia juures pesitsevad toonekured, parv, Tamasseri rauad, laululava, Pikse- ja Tormipuu ning muud Palamuse sümbolid.
“Loodus- ja kultuurilooline õpperada valmis Palamuse vallavalitsuse ja muuseumi algatusel 1997. aastal,” ütles kihelkonnakoolimuuseumi pedagoog Aili Kalavus. “Kui paaril korral üllitatud õpperaja skeem on mõeldud eelkõige peredele ja üksikturistidele, kes õpperajaga omapäi tutvuda tahavad, siis nüüd tahtsime teha ka ühe õpilasgruppidele mõeldud trükise.”
Lauamängu kuju sai trükis osalt seetõttu, Aili Kalavus Tartu Ülikooli Ajaloo Muuseumis sealset väljapanekut tutvustavat põrandamängu nägi. Uue lauamängu mängimine on programmi “Reis läbi Palamuse” viimane punkt: enne seda käiakse õpperada läbi ning kinnistatakse saadud teadmisi muuseumi klassitoas ristsõna lahendades, lünkteksti täites jne. Koos lõbusa lauamänguga saavad lapsed kaasa vahelehe, kus kirjas õpperada puudutav asjalik info: kohapeal kuuldu võib ju muidu meelest ära minna.
“Reis läbi Palamuse” on muuseumi pakutavate programmide hulgas üsna populaarne: möödunud aastal külastas selle raames muuseumi 704 õpilast.
RIINA MÄGI