Mustvees valmib sügiseks uus kolmeavaline raudbetoonist sild

Koos Mustvee sadama väljaehitamisega saab linn ka uue silla. Nimelt ehitatakse tänavu Kalma-Mustvee maantee 36. kilomeetril asuva Mustvee silla asemele uus kolmeavaline raudbetoonist jätkuvtalasild, sest olemasolev on amortiseerunud ning ka liiga kitsas.

Maanteeameti lõuna regioon võtab ette ulatuslikud lammutus- ja ehitustööd, sest 1935. aastal ehitatud Mustvee silla kandevõime on väga madal ning selle talad on kahjustunud. Samuti on sild liiklusohutuse seisukohast liiga kitsas.

“Mustvee silla suurimaks probleemiks on projekteerimisel aluseks olnud madal kandevõime, millest on tekkinud betoonile ulatuslikud kahjustused,” ütles maanteeameti lõuna regiooni hooldeosakonna juhataja kohusetäitja Tiit Valt. “Seetõttu lammutame vana silla täielikult ning ehitame üles uue ja laiema, koos jalgratturitele ning jalakäijatele mõeldud ohutu liiklusruumiga,” lisas ta. 

Sõidutee kolm meetrit laiem

Valti kinnitusel on olemasolev sild 13,2 meetrit pikk ning sõidutee laius on viis meetrit. Uue kolmeavalise silla sõidutee tuleb endisest kolm meetrit laiem, lisaks rajatakse järvepoolsele küljele kolme meetri laiune jalg- ja jalgrattatee ning linnapoolsesse serva kahe meetri laiune kõnnitee. Seega on uue silla laius üle 13 meetri ning pikkus tervelt 31,8 meetrit. Tartu tänava poole rajatakse ka sillaalune läbikäik.

Mustvee linnapea Pavel Kostromin ütles, et kui millalgi tuleb Mustveesse ka kergliiklustee, mis viib kalmistuni ning ühendatakse Kasepää valla kergliiklusteega, jääb see tee samasse poole. Mõlemad kõnnitee pooled on piiretega, et oleks ohutu.

“Mustvee uue silla alt ehitatakse jalakäijate läbipääs sadama osast väikeste paatide sillale. Tegelikult võimaldab nüüdisaegne sillakonstruktsioon silla alt läbipääsu  ka lõunapoolses osas. Kui lõunapoolse kaiosa ehitust mõistlikult plaanitakse ja lahendatakse, siis see tähendab, et sellelt kailt pääseb silla alt Jõe tänavale.

Silla konstruktsioon kerkib olemasoleva nullpunktist meeter kuni meeter ja kakskümmend sentimeetrit ülespoole. Taoline konstruktsioon võimaldab ükskõik millisel ajal jõe tõusust ja mõõnast hoolimata silla alt läbi sõita,” teadis Mustvee linnapea.

Uus sild tõstetakse praegusest meetri võrra kõrgemale ning silla sambad viiakse kaldale. Kõrgus veest silla taladeni sõltub Peipsi järve veetasemest, ent normaaltaseme juures peaksid silla alt läbi mahtuma kuni kolme meetri kõrgused väikelaevad. Sillaehitusega tõuseb ka silla kandevõime seniselt 15 tonnilt kuni 120 tonnini, mis tähendab, et seda saavad tulevikus ületada ka eriveokid. 

Ristmikku ümber ei ehitata

Sillakonstruktsiooni paigaldatakse side- ja elektriliinid, vee- ja kanalisatsioonitorud. Soojatrass läheb jõe alt läbi.

Maanteeameti avalike suhete osakonna teatel ei kaasne sillaehitusega ristmike ümberehitusi, sest sildade remondiks eraldatud rahast ei ole lubatud sillaga mitte seotud töid teha.

Maanteeamet kuulutab ehitushanke välja märtsikuus ja seega  pole silla maksumus hetkel veel teada. Tööd algavad plaanide kohaselt juunis ning vana silla lammutamisega kaasneb selle  sulgemine kuueks kuuks. Jalakäijate tarvis ehitatakse selleks ajaks ajutine sild.

Mustvee linnapea selgituste kohaselt peaks juuni lõpus ja juuli algul saama teha sadama süvendustöid olemasoleva raudbetoonsilla ja rippsilla vahel. Seda tehakse ujuvkopaga ning kui sild on peal, siis süvendaja sealt läbi ei lähe. Ülejäänud liiklus hakkab kulgema rippsilla või Benito Agirre tänava silla kaudu, kuid massipiirangu tõttu saavad seda kasutada ainult väikesed autod, suured peavad sõitma ringtee kaudu.

Sillaehitus nõuab Jõe tänava ristmiku tõstmist umbes 50-60 sentimeetri võrra.

Mustvee vana silla detaile hakatakse Valti sõnul tulevikus eksponeerima maanteemuuseumis. Uus sild avatakse liiklusele eeldatavasti novembris.

Mustvee uus sild

*13,2 meetrit lai

*Sõidutee laius on 5 meetrit

*Silla järvepoolsele küljele rajatakse 3 meetri laiune jalg- ja jalgrattatee ning linnapoolsesse serva 2 meetri laiune kõnnitee

*Pikkust on uuel sillal 31,8 meetrit

*Kandevõime on 120 tonni

*Tartu tänava poole rajatakse ka sillaalune läbikäik

Allikas: maanteeamet

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus