Mustvees algab suvel silla ümberehitus

Kui kõik läheb nii, nagu maanteeamet on plaaninud, algab tänavu suvel Mustvee silla ümberehitus. Linna elanikel ja külalistel tuleb varuda kannatust, sest enne tulevat aastat uus sild tõenäoliselt valmis ei saa.

Mullu kevadel pidi maanteeamet alustama Kalma-Mustvee maantee 36. kilomeetril asuva uue Mustvee silla ehitusega, kuid tolleaegne Mustvee linnavolinik Sergei Borodin juhtis muinsuskaitse ning maanteeameti, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tähelepanu sellele, et tegemist on ajaloolise mälestisega, mida ei tohiks lõhkuda. Samuti ei näinud vana silla lammutamist ette tol ajal kehtinud Mustvee linna detailplaneering.

Tänavu jaanuaris muutis Mustvee linnavolikogu detailplaneeringut.

Praegune sild ei rahulda linna vajadusi

15-tonnise kandevõimega Mustvee sild on projekteeritud 1931. aastal ja valminud 1934. aastal ning tugevalt kahjustatud, kuna sellest on üle sõitnud oluliselt raskemad masinad. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel ei ole võimalik isegi kuluka remondiga tagada sillale Mustvee linna vajadusi rahuldavat kandevõimet. Olemasoleva silla remontimine ning laiendamine kergliikluse tarbeks tuleks kokkuvõttes tunduvalt kallim kui uue silla ehitamine. Seetõttu on ministeeriumi teatel ette nähtud vana silla asendamine uuega.

Maanteeamet on kaalunud uue silla ehitamist olemasoleva kõrvale, kuid selleks pole praeguses olukorras ruumi, sest eeldab hoonete lammutamist vahetult riigimaantee ääres. Mustvee sadama arendusprojekt ei võimalda uut silda rajada Peipsi järve poole ning sellise lahenduse puhul oleks sild kaks korda pikem sillast praeguses asukohas.

Uus sild tuleb praegusega sarnane

Püütakse ehitada sama kujuga sild, nagu on olemasolev, kuid uus tuleb kõrgem ja kahele poole rajatakse läbipääsud. jalakäijatele. Sild tuleb laiem, nii et kaks autot vabalt läbi sõita võivad. Praegune sild on 13,2 meetrit pikk ning sõidutee laius on viis meetrit. Uue kolmeavalise silla sõidutee tuleb endisest laiem, lisaks rajatakse järvepoolsele küljele jalg- ja jalgrattatee ning linnapoolsesse serva kõnnitee.

Uue silla eelprojekt on valminud firmas Stricto. Silla alt läheb edaspidi jalakäijate rada, kust pääseb paadisadama territooriumile.

Projekt on töös, enne suve jõuab see ehk linnavalitsusest kooskõlastamisest läbi käia. Mustvee abilinnapea Pavel Kostromin ütles linnavalitsuses peetud ümarlaual, et kui millalgi tuleb Mustveesse ka kergliiklustee, mis viib kalmistuni, siis ühendatakse see Kasepää valla kergliiklusteega ja  jääb samale teepoolele.

Uus sild tõstetakse praegusest ligikaudu meetri võrra kõrgemale ning silla sambad viiakse kaldale. Kõrgus veest silla taladeni sõltub Peipsi järve veetasemest, ent normaaltaseme juures peaksid silla alt läbi mahtuma kuni kolme meetri kõrgused väikelaevad. Tõelist suurvett esineb tõenäoliselt vaid paar-kolm korda saja aasta jooksul, n-ö tavalisest kõrgemat veetaset ehk korra või paar kümne aasta jooksul. Uue, suurema avaga silla juurde ei kuhju enam jää ning kevadised jääminekud on Mustvee jõel edaspidi rahulikumad.

Paraneb ka silla kandevõime, mis tähendab, et seda saavad tulevikus ületada ka eriveokid.

Jalakäijatele ajutine sild

Jalakäijate tarvis rajatakse ehituse  ajaks ajutine sild, mootorsõidukite liiklus hakkab kulgema Benito Agirre tänava silla kaudu, kuid massipiirangu tõttu saavad seda kasutada ainult väikesed autod, suured peavad sõitma ringtee kaudu.

Maanteeamet loodab ehitushanke välja kuulutada kõige kiiremini maikuus, seega  pole silla maksumus hetkel veel teada. Kui tööd saavad alata juunis, võib vana silla lammutamine võtta kuni kolm nädalat. Järgneb jõe süvendamine. Mustvee abilinnapea selgituste kohaselt peaks juulis seoses sadama ehitusega saama süvendada jõge praeguse raudbetoonsilla ja rippsilla vahel. Seda tehakse ujuvkopaga ning kui sild on peal, siis süvendaja sealt läbi ei lähe.

Uue silla ehitus saaks alata kõige varem augustis, tõdeti Mustvee linnavalitsuses peetud ümarlaual.

Kui sügis tuleb pikk ja soe ning ilm lubab tegutseda, saavad  põhilised tööd tehtud veel tänavu, kuid midagi jääb teha ka tuleval aastal.

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus