Mustvee sadama väljaehitamine maksab 47 miljonit

Linn ei oska prognoosida, kui palju ja missugust kaupa saaks uue sadama valmides üle Peipsi vedada  ning kui palju hakkaks käima  reisijaid. Teada on, et Peipsi vastaskaldal asuv Oudova sadam on korra juba pankrotti läinud.

Et Mustvee sadama ehitamise plaan on sellest hoolimata kindel, otsib linnapea Gennadi Kulkov praegu võimalikke osanikke, kes oleksid nõus selle rajamises kaasa lööma. «Oleme pöördunud ka Tallinna Sadama poole,» vihjas linnapea. Seni pole pealinnast vastust tulnud. 

Idanaaber ajab asju aeglaselt
Kulkov tutvustas sadama ehituse kava ka teisipäeval Jõgevamaad külastanud siseminister Margus Leivole, kes mõtte heaks kiitis.

Tartu ja Pihkva vahelise reisijateveoks mõeldud laevaliini ja kaubaveo käivitamise kogemusi arvestades rõhutas minister siiski, et peame olema kannatlikud.

«Vene pool otsib võimalusi,» nentis ta. «Meie oleme harjunud kiirema asjaajamisega kui nemad, aga paraku peame naabritega arvestama. Küll nad jõuavad.»

Kulkov väitis, et idanaaber on koostööst Mustvee sadamaga huvitatud.

Margus Leivo märkis, et euroliidu mõju siinsetele sadamatele selgub peagi. «Loomulikult oleme nende jaoks Euroopa Liidu maana ka sihtmaa ja nad näevad siin ka osakest ELi turust,» rääkis ta. «Seetõttu tuleb neil ilmselt väljakujunenud traditsioonilist suhtumist Baltimaadesse ja sealhulgas Eestisse palju muuta.»

Praegu on Mustvee sadamas vaid üks kai ja sellegi on litsentsita ehitaja osaliselt valesti teinud. Linnavõimu tellitud ekspertiisi järgi tuleks kaid kohendada ja tugevamaks teha. «Projekti ehitajal polnud,» tunnistas linnapea.

Mustvee sadamal pole ka nõutavat sadamapassi, kindlaks on määratud vaid sadama akvatoorium.

Enne sõda oli Mustvees korralik sadam. Teada on, et 1938. aastal läbis sadama 1832 tonni kaupa.

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus