Kulkov kinnitas, et ettepanek leidis foorumil üldiselt toetust, kuid praegu lükkub liini käivitamine poliitilistel põhjustel edasi.
Laevaliini avamine oleks turismi seisukohalt väga oluline. Lisaks tõi Kulkov välja võimaluse, et Eesti-Vene piiri ääres elavad inimesed saaksid viisa lihtsustatud korras.
?Kui inimesed saaksid lihtsamalt liikuda, tooks see Mustveesse ärimehi, kes looksid siin oma firma. See omakorda aitaks elavdada linna majandust,? märkis Kulkov.
?Mustvee on praegu Eestis ainus linn, millel on tõsiseltvõetav koostööleping Vene poolega,? ütles Kulkov.
Tema sõnul kiideti foorumil Mustvee sadamat, mis asub väga soodsas kohas. Mustvee sadama väljaehitamiseks kulub ekspertide hinnangul 47 miljonit krooni, linnal seda raha pole, samuti pole linn seni leidnud sadama rajamiseks koostööpartnereid.
Praegu on Mustvee sadamas vaid üks kai ja sellegi on litsentsita ehitaja osaliselt valesti teinud. Sadamal pole ka nõutavat sadamapassi, kindlaks on määratud vaid sadama akvatoorium.
Tartu ja Pihkva vahelist laevaliini on ärimees Rein Kilk püüdnud käivitada juba 1997. aastast. “Olen ausalt öeldes sellest venimisest nii tüdinenud, et otsustasin praegu aja maha võtta,” on Kilk öelnud uudisteagentuurile BNS.
Regionaalminister Jaan Õunapuu esines Pihkva foorumil lühikese ettekandega ja kohtus Pihkva kuberneriga. Probleem on selles, kuidas leevendada piiriületuskorda ja võimalusi, lahendamaks pikaleveninud vaidlus Tartu ja Pihkva veeteeühenduse üle. Venemaa ei taha lubada Eesti aluseid pärast piirikontrolli Storo?inetsi sadamast edasi Pihkvasse. Storo?inetsi piiripunkt asub Pihkvast saja kilomeetri kaugusel, sealt edasi võiksid venelaste hinnangul sõita vaid nende laevad. Põhjendusena tuuakse, et Storo?inetsi ja Pihkva vahel on Vene siseliin ja inimesed peaksid istuma Eesti laevalt üle Vene laevale. Eesti sellist kitsendust teha ei soovi.
Septembri algul lükkus Tartu-Pihkva laevaliini toimuma pidanud avareis Venemaa-poolsete viivituste tõttu taas edasi. Storo?inetsi piiripunkt on Venemaal ikka veel vastu võtmata ja pole lootust, et seda ka enne septembri lõppu tehakse.
Storo?inetsi piiripunkti avamine on olnud viimase ajani Tartu-Pihkva laevaühenduse taastamise põhitakistus. Eesti-poolne Praaga kontrollpunkt valmis juba mullu.
Peipsi Foorum on kokkusaamiskohaks Peipsi järve nii Eesti kui Vene poole ministeeriumide, maavalitsuste, Peipsi äärsete omavalitsuste, mittetulundusühingute ja ettevõtete esindajatele. Foorumi eesmärgiks oli tõhustada Eesti-Vene koostööd Peipsi ümbruse elu edendamiseks ja järve keskkonnaseisundiga seotud probleemide lahendamiseks. Eestist osales foorumil umbes 40 inimest Ida-Virumaalt, Jõgevamaalt, Tartumaalt, Tartu linnast ja Põlvamaalt.
EVA KLAAS