Mustvee ja Kasepää ootavad sadamat

Mustvee puhul on oluline võtmeküsimus sadam. Mustvee linnapea Mati Kepp tõdes, et talle on ettevõtjad otse öelnud: kui tuleb sadam, siis on mõtet majutust ja hotellindust arendama hakata.

Jaanuaris pandi ELi konkurentsivõime meede seisma, aga just sellest meetmest peaks tulema raha Mustvee sadama ehituseks. varem oli piir, mida võimalik taotleda, 50 miljonit krooni, nüüd läheb piir 30 miljoni peale. Konkurentsivõime meetmesse on alles jäänud 300 miljonit krooni, 10 projekti üle Eesti on seega võimalik rahastada. Praegu toetab majandusministeerium igati Mustvee sadamat. Meede avatakse oktoobris või novembris, selleks ajaks on projekt valmis ja maad linna omanduses.

Sadama alla jäävad maad on Mustvee linn enamasti enda omandusse saanud, jäänud on viimased tükid, taotlused on praegu keskkonnaministeeriumis läbivaatamisel ja seejärel lähevad valitsusse kinnitamiseks.

Kui algab sadama ehitus, tuleb kindlasti ka mõni suur kaubanduskett linna veel lisaks. Praegu on Konsum monopoolses seisus ja hinnad laes. Väikesel poel on väga raske suure ketiga konkureerida. Grossi Toidukaubad on lubanud tulla, kuid seni neid pole, olgugi, et linn on erinevaid variante välja pakkunud, kuhu võiks kaupluse teha.

Seoses Narva lüüsiprojektiga on tekkinud lootus, et jahid saavad ehk ükskord ka Läänemerest Peipsile. See annaks siinsele piirkonnale tugeva arengueelise.

Kasepää vallavanem Jüri Vooder peab Peipsi plussiks sedagi, et ka talvel tullakse siia kalale ja järve peale. Seega on majutusasutustel kliente ka talvel. Peipsi ääres on turismi ja teeninduse nišš rohkem. Kasepääl on suur kurgikasvataja Marek Nerman, teisel pool Mustveed Lohusuus Germani talu, nemad võtavad küll teistel hoo maha. Väikseid tegijaid on, kurgimaju on piisavalt, kasvatatakse ka lilli.

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus