Ilm oli hea, masinaid ja osavõtjaid palju. Näha sai nii kummipõletusest tõusnud tossupilve kui torust väljuvaid leeke. Kõige haaravamaks kujunes paraad ja autasustamised.
Ürituse eesmärgiks oli propageerida hobirattaid ning innustada inimesi nendega tegelema. Sarnane üritus toimub Baltimaades teist korda. Rataste välimust hindasid nii professionaalne ?ürii kui ka kohale tulnud külastajad.
Valiti üheksa parimat ratast
Rattaid vaadati kolmes kategoorias – disain, metric (igasuguse mootoriga masinad) ja vabastiil/ ümberehitatud Harley.
Lisaks valiti publiku lemmik, mis sai auhinnaks 1000 eurot. Kokku käis lavalt läbi kümme ratast. Parimate rataste omanikud said kingiks uhke noa ja muudki, mis vajalik inimesele, kes elab suure osa ajast maanteel.
Väga paljudel ratastel oli silmatorkavaid ja omapäraseid detaile: edevad panipaigad, uhked veljed, võimsad summutid. Maalingutest jäid silma delfiinid, lõvid, amatsoonid, kolbad, maomuster, sõdalased ja indiaanlased. Tegemist on vaid lühikese nimekirjaga paljudest hingega tehtud/valitud kaunistustest. Ilustusi hinnati eelkõige disaini kategoorias.
Keerutame saba!
Kehamaalingute teemaks oli “Mootorratas”. Parimaks valiti Ulle Alliku ja Liis Elmi teostatud maaling. Tegemist oli kõige efektsema tööga, sest lisaks paljale kehale kasutati mootorratta velgesid ning traadist väänatud sarvi. Esimese koha auhinnaks oli 500 eurot.
Kehamaalingute jaoks oli seatud seitse boksi, neist kolm olid seekord tühjad. Tööde teostus oli väga erinev – kompositsioonidest selga maalitud T-särkideni. Seitsme modelli hulgas oli ka üks noormees, kes võõbati mootorratturhiireks. Lisaks olid kaks mootorrattateemalist “T-särki”, põrguingel, maantee naisekehal, mootorrattaks kehastuv naine ja mootori-raudrüü-skeleti hübriid.
Tuhat mootorratast
Osalejad oli peale Eesti veel Leedust, Lätist, Soomest, Norrast, Venemaalt, Saksamaalt ja Poolast. Tuldi üksi, kaksi, perega või klubiga.
Kohal oli nii väikelapsi kui ka soliidsemas eas easy-rider‘eid. Esindatud oli umbkaudu 30 klubi, mõni neist vaid paari liikmega. Inimesi käis ürituselt läbi umbes 1300, mootorrattaid oli ligikaudu 1000.
Üritus oli küll suunatud motomeestele, kuid nagu Tartu Näitustel kombeks, võis tulla igaüks, kellel olemas tahtmine, piletiraha ja kõrvad, mis kannatavad nii mootorimürinat kui ka karmimat muusikat.
Saatuse iroonia
Kuigi üritus oli pigem rõõmus ja helge, tuli rääkida ka mõrumatel teemadel. Ilusaks ?estiks oli raha kogumine Tartu mootorrattaklubile Põletajad, mille maja põles maha. MC Piratica täisliige – piraticus, üks ürituse korraldajaid ja õhtujuht Aare Kõuts ütles, et hea kombe kohaselt on rahaämber suletud ning kogutud summa lugemata. Toetuseks annetatud raha antakse üle veel sellel nädalal.
Seakoodist termoseni
Esimene päev oli pigem kohale jõudmiseks ja sisseseadmiseks. Siiski esines ka 13. juulil kolm bändi: Plekk Saapad, Hellbilly Boys ja Hell Can Wait.
Teise päeva programm algas juba hommikul, kui toimus paraad, kella seitsmeni õhtul hinnati mootorrattaid ja maaliti modelle. Esinesid The Nyrok City, Gimme Hendrix, Superhuman, Fredy ja Jesus Killing Machine.
Soomest toodi kohale masin, millega saab imiteerida tagarattal sõitmist. See on hea võimalus katsuda oma jõudu ja proovida, kas raudratsu kontrollimine õnnestub. Tunne on sarnane, kuid oma elu ohtu seadma ei pea. Euroopas on neid masinaid kokku vaid kolm.
Festivali alal olid söögi- ja joogipunktid, matkavarustuse- ja mototemaatika pood, minimängupõrgu ja tätoveerimissalong. Pakuti seakooti ja Saaremaa leiba, termoseid ja embleeme. Kes ei tahtnud muusikat kuulata, võis hankida uue tätoveeringu või veeta õhtu näiteks kilest ehitatud du?inurgas. Eriti oluline oli see modellide jaoks, kelle keha kattis paks võõp.
Eesti motosuvi pole siiski lõppenud
Tulemas on veel mitu üritust. 28. juulil toimub Jõgeva Treff. Tegemist on tunnustatud motoüritusega, millel on seljataga juba aastatepikkune ajalugu. Samal päeval toimub ka Hauster Racing Weekend Kuressaare lennuväljal. 10. ja 11. augustil on Motopidu Türi vallas Kihlis.
Berit-Bärbel Rebane