Siseministeerium soovitab enne Euroopa Parlamendi valimisi vaadata üle oma elukoha andmed ning paberivaba valijakaardi saamiseks suunata eesti.ee e-posti aadressi igapäevaselt kasutatavale e-posti aadressile.
Enne valimisi saadab riik igale hääleõiguslikule inimesele valijakaardi, millel on info valimise aja ja koha kohta. Kellel on eesti.ee suunamine juba tehtud, ei pea paberivaba valijakaardi saamiseks midagi rohkem tegema. Eesti.ee e-posti aadressi saab suunata eesti.ee portaalis.
Paberil valijakaart tuleb neile, kellel on eesti.ee aadress isiklikule e-posti aadressile suunamata. Nii nagu ka eelmistel valimistel, saadetakse ka sel korral ühel aadressil elavatele valijale üks paberil valijakaart, s.t kõik ühel aadressil elavad valijad on kantud ühele valijakaardile. Olenemata sellest, kas inimene saab valijakaardi paberil või paberivabalt, on võimalik hääletada nii valimisjaoskonnas kui ka elektrooniliselt.
Valimiste eel tuleks üle vaadata ka oma rahvastikuregistrisse kantud elukoha andmed. Valijale määratakse valimisjaoskond nende aadressiandmete alusel, mis on rahvastikuregistris 26. aprilli seisuga. Kehtivaid elukoha andmeid saab kontrollida eesti.ee portaalis. Seal saab vajadusel esitada elukohateate oma uue aadressiga. Elukohateate võib esitada ka elukohajärgsesse valla- või linnavalitsusse kohale minnes.
Valijakaardid saadetakse mai alguses. Valimised toimuvad 26. mail. E-hääletamine ja eelhääletamine maakonnakeskustes algavad 16. mail ja eelhääletamine kõikides jaoskondades 20. mail.
VOOREMAA