Mida pidada meeles reisi ostmisel?

Reisituhinas on kerge pea kaotada ja teha rutakaid reisioste. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet tuletab meelde, mida on enne reisi ostmist vaja teada.


Kehtib kuldreegel, et põhjalik eeltöö tagab sujuva puhkuse. Reisihuvilisel tuleks alustada soovitud sihtkoha kommete ja tavadega tutvumisest. Mõistlik on heita pilk ka välisministeeriumi reisihoiatuste leheküljele, mis aitab ennetada reisil ootamatuid ebameeldivusi.
Järgnevalt tuleb langetada otsus, kas korraldada oma reis ise või võtta ühendust reisikorraldajaga, kes pakub pakettreisi teenust. Kui otsustad paketi kasuks, on sinu partner ja kõigi paketis sisalduvate teenuste osutamise eest vastutaja reisikorraldaja.
Reisikorraldaja peab enne reisilepingu sõlmimist andma reisijale põhjaliku info kogu reisi kohta, näiteks milline on majutuse tase ja toitlustus, milliseid ekskursioone pakett sisaldab, mis keeles reisiteenuseid osutatakse, milline on reisi maksumus ja maksmise kord, mis saab, kui jään haigeks. Lisaks üldine teave sihtkoha viisa-, passi- ja tervisenõuete kohta. Peale selle peab reisikorraldaja andma reisijale teabelehe, kus on kirjas reisija põhilised õigused.
Alati tasub enne reisilepingu sõlmimist kontrollida reisikorraldaja tausta. Ükski aus reisikorraldaja oma nime ja kontaktandmeid reisija eest ei varja. Kui reisikorraldaja ei taha avaldada oma ärinime, võib see olla esimene ohumärk, et kõik pole nii ilus kui esmapilgul paistab.
Reisikorraldaja nime järgi saab majandustegevuse registrist kontrollida, kas firmal üldse on õigus pakettreise korraldada. Ka saab majandustegevuse registrist teada, kas reisikorraldajal on olemas kohustuslik tagatis, et tagada reisijatelt võetud ettemakse. Vahel võib segadusse ajada see, et reisikorraldaja müüb pakette vahendaja kaudu. Vahendajat ei pruugi registrist leida, kuid vahendaja peab pakkumises alati välja tooma, kes on pakettreisi korraldaja.
Kui reisikorraldaja on registrist leitud, teabeleht ja reisileping saadud, tasub võtta aega ja leping rahulikult enne kinnitamist läbi lugeda. Kui mõni lepingupunkt jääb arusaamatuks, küsi julgesti reisikorraldajalt selgitusi.
Reisile minnes tasub alati kaaluda reisikindlustuse tegemist. Näiteks reisija ootamatu haigestumise korral ei ole reisikorraldajal kohustust kogu reisitasu tagastada. Kindlustust tehes tuleb tingimused hoolikalt läbi lugeda ja selgeks teha, mida kindlustus kaitseb. Näiteks ei kaitse iga reisikindlustus streigi vastu.
Kui oled otsustanud lennupiletid ja majutuse omal käel broneerida, on sul partnereid kaks, kes kumbki vastutab vaid oma teenuse korrektse osutamise eest. Omal käel reisijal tasuks enne lennupiletite soetamist või majutuse broneerimist kindlaks teha, kes on kaupleja ja millises riigis ta tegutseb.
Tasub teada, et kui kaupleja on kolmanda riigi ettevõte, ei saa tarbijakaitse vaidluse tekkimisel reisijat abistada. Eesti või teise EL riigi kauplejaga tekkivate probleemide puhul saab nõu ja abi küsida tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametilt.

Helen Rohtla, turismivaldkonna jurist – valdkonnajuht

blog comments powered by Disqus