Meeldib või ei, aga tehisintellekt on tulnud, et jääda 

SISUTURUNDUS

Tehisintellektist (inglise keeles artificial intelligence ehk lühidalt AI) jõulisest tulemisest on viimastel kuudel väga palju meedias räägitud. Arutletakse, kas tõesti tõesti on kätte jõudnud ajastu, kui robotit vallutavad maailma ja inimesed jäävad oma töökohtadest ilma. Aina võimekamate AI programmide kasutamisega kaasnevad lisaks tohututele võimalustele loomulikult ka erinevad väljakutsed, kuid üks on selge – tehisintellekt on tulnud selleks, et jääda. 

Tehisintellekti kasutamine erinevates valdkondades nagu näiteks pangandus, e-kauplemine ja online kasiino mängud võimaldab muuta veebilehti tõhusamaks, turvalisemaks, kiiremaks ja efektiivsemaks. Lühidalt aitab tehisintellekt tuvastada palju efektiivsemalt erinevaid turvaauke, suhelda kiiresti klientidega ja tuvastada isikuid. Räägitakse, et see valdkond areneb nii kiiresti, et isegi ekspertidel on raske ennast teemaga kursis hoida.

Kas meie töökohad on ohus?

Jätame hetkeks kõrvale suurtööstuste kiidukõne, kuidas tehisintellekt on hädavajalik konkurentsis püsimiseks. Kõige suuremaks tavainimese hirmuks on oma töökohast ilma jäämine ja pole saladust – progress selles suunas on ammu alanud. Kassapidajate asemel on nutikassad, kullerite asemel pakirobotid, koristajaid asendavad automatiseeritud masinad. Kõik need on lihtsamad ja käegakatsutavad näited tehisintellekti kasutamisest tööjõu asendamiseks.

Vaadates internetiavarustesse ja digimaailma, siis on olukord loomulikult kordades kirjum, aga oskamatule silmale keerulisem hinnata ja aru saada, milliste tegevuste taga on päris inimene ja kus tehisintellekt. Näiteks erinevat klienditeenindust vajavad ettevõtted nagu e-poed, sideoperaatorid või veebikasiinod on klienditeenindajate eesliini juba ammu asendanud juturobotitega, kes suudavad levinumatele küsimustele vastuseid anda. Loomulikult ei saa alati AI iseseisvale tarkusele täielikult lootma jääda ja kliendina on nendega suhelda üksjagu tüütu, aga nende vajalikkuses pole mõtet kahelda.

Tõlkijad, veebidisainerid, kujundajad, kunstnikud, muusikud ja muud loovtöö tegijad ei ole küll veel väljasuremisohus, aga nende tööpõldu asendavaid AI tehnoloogiad kerkib nagu seeni peale vihma. Ei saa öelda, et kõik neist on kehva kvaliteediga – iga kuuga suudetakse arvuti aju veelgi inimlähedasemaks ja loomutruumaks treenida.

Milleks saab veebilehel tehisintellekti kasutada?

Internetis ja erinevatel veebilehtedel on nii palju reklaami, et võtab lausa silme eest kirjuks. Paljud inimesed eelistaksid näha ainult neid uudiseid ja reklaame, mis neid tõeliselt huvitavad ja seda aitab AI välja peilida. Loomulikult ei ole reklaamide personaliseerimises midagi uut, kuid selle võimalused muutuvad ajas aina paremaks. Näiteks internetikasiinod saavad tehisintellekti abiga teha paremaid ja sobivaimaid mängusoovitusi või raamatupoed soovitada lugemisharjumuste abil uusi raamatuid.

AI-tehnoloogiaid kasutatakse veebilehtedel mitmel erineval viisil, alates turvameetmetest kuni mängude arendamiseni ja turunduskampaaniate planeerimiseni. Mõned näited turvameetmest on näotuvastus või isikute tuvastamine biomeetriliste tunnuste –  näiteks hääle või näpujäljendi abil, et tuvastada kahtlaseid isikuid ja pettureid. AI-tehnoloogia saab aidata veebilehtedel tuvastada pahavara ja kaitsta nende eest oma kasutajaid. See võib hõlmata pahavara tuvastamist enne selle alla laadimist või pahavara aktiivsuse jälgimist veebilehel.

Tehisintellekt on külastajate käitumise analüüsimisel ja andmete tuvastamisel kindlasti tavainimesest kiirem ja efektiivsem. Turvariskide tekitamine, andmelekked ja pahavara kasutamine muutub edaspidi kindlasti oluliselt keerulisemaks, mis omakorda muudab inimeste jaoks interneti ja veebilehed turvalisemaks.

Tehismaailmaga peab õppima elama

Tehisintellekti pooldajad leiavad, et Ai aitab väga paljude inimeste kasutajakogemust lihtsustada ja meeldivamaks muuta, kuid ärgem unustagem, et tegemist ei ole siiski mõtete ja tunnetega indiviidiga teisel poolt ekraani. Ilmselgelt AI lähiajal kuhugi kadumas ei ole ja me peame inimestena õppima sellega elama, et mitte iga muusikapala, reklaam või kunstiteos ei ole enam inimese enda loodud.

Iga uus asi on alguses olnud võõras ja harjumatu, kuid mõne aasta pärast peame seda ilmselt täiesti tavaliseks osaks oma elust, et autod sõidavad ilma juhita ja pakke lennutavad kohale pakidroonid. Inimeste mure oma töökohtade kaotuse pärast on mõistetav, kuid ei tasu samas unustada, et ka tööjõupuudus on mõnes maakonnas ja valdkonnas ettevõtteid halvav. Seega ei ole halba ilma heata, ja saame veel näha, kuhu ja millise raketina tehisintellekti valdkonda arendada suudetakse. 

 

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

blog comments powered by Disqus