Linnamäel saab suvel näha hobikrossi ja korvikunne

Kahel viimasel aastal Linnamäe krossirajal peetud show-motokrossi asemel on korraldajad otsustanud naasta traditsioonilisema motokrossi juurde ning meelitavad sel suvel motohuvilisi osavõturohkete hobisarjade etappidega. 14. juunil peetakse Linnamäel Eesti Hobikrossiklubi võistlussarja neljas ning 20. juulil Korvikunnide karikasarja seitsmes etapp.

 

Linnamäe Krossiklubi juhatuse liikme Peeter Lauri sõnul show-motokrossi formaat Eestis kahjuks ei tööta. “Mitte selles mõttes, et inimesed sellest aru ei saaks või et see oleks ebahuvitav. Eesti krossisõitjad lihtsalt ei ole valmis seda sõitma ning välismaa sõitjaid ei jõua me palgata,” kahetses Laur, kes ei mata siiski maha lootust kunagi tulevikus jälle superkrosse korraldada. “Aga siis tuleb kõik asjad väga täpselt läbi mõelda, sest sellise ürituse kulud on meeletud. Sel aastal korraldatavate üritustega võrreldes on vahe näiteks lausa kümnekordne. Võime ju küll sportlastele ülikõvad preemiad välja panna, aga kui ikka raja raskust kardetakse, on parem see raha jagada välja hobiklassis, kus kandepind on suurem.”

Hobikrossietapil ligi 300 osavõtjat

Nii otsustatigi sel aastal minna uuesti traditsioonilisema motokrossi juurde ning teha koostööd Eesti Hobikrossiklubi ja Korvikunnidega, kes korraldavad arvukaid Eesti hobisõitjaid ühendavaid krossisarju. “Hobisõitjate hulk on niivõrd suur, et me ootame näiteks 14. juunil toimuvale võistlusele umbes 300 osavõtjat,” ütles Peeter Laur. “See tähendab tervet päeva sõite ja masinaklasse, kus on 40-50 osavõtjat. Ka Korvikunnide võistluseks prognoositakse 50-60 korvipaari ning 40-50 quad’i osavõttu. Nii et rahval on sel aastal kindlasti hästi palju vaadata.”

14. juunil Linnamäe krossirajal toimuval Eesti Hobikrossisarja etapil võisteldakse MX D, MX C, MX B ja MX A klassides, 20. juulil peetaval Korvikunnide karikasarja etapil klassides KV Kiired, KV Daamid, KV Profid ja Quad. “Korvikunnide sarja etapil võistlevad lisaks ka soolorattad klassis MX Open ning rajale pääsevad ka väikesed poisid oma 50-60 cc ratastega,” lisas Peeter Laur. “Meie jaoks on väga tähtis see, et mõlemas sarjas saavad kaasa teha kõik Linnamäe Krossiklubi sõitjad, kes muidu väga harva kodus võistelda saavad.” MX Open klassis on korraldajatel plaanis läbi viia Jõgevamaa lahtised meistrivõistlused, kus antakse välja ka mitmeid põnevaid auhindu, näiteks stardivõidu eest.

Osalevad Eesti kiiremad krossisõitjad

Peeter Laur lükkab resoluutselt ümber hobikrossisarja nimest tekkida võiva eksiarvamuse. “Eestis on sellest asjast tekkinud natuke vale ettekujutus,” ütles ta. “Eestis on tegelikult ainult neli professionaalset krossisõitjat, kes selle eest reaalset palka saavad, kõik ülejäänud on valdavas enamuses ikkagi hobisõitjad ja maksavad oma harrastusele peale. Ka 14. juunil on MX A klassis loota Eesti kiireimate krossisõitjate osavõttu, sest hobikrossisarjas makstakse parimatele korralikku auhinnaraha. Seetõttu on küll ka tasemevahe hobikrossisarjas sõitjate vahel väga suur – harrastajate algklassides sõitjate rajal liikumise kiirus on siiski hoopis teine.”

Vahepeal Linnamäe krossirajal kasutusel olnud lühikese raja asemel läheb neil võistlustel taas käiku täispikkuses rada ning ka start antakse jälle oma traditsiooniliselt kohalt. “Kõige keerulisemaks asjaks klubi jaoks ongi olnud raja ettevalmistus,” lausus Peeter Laur. “Show-motokrossi jaoks kasutatud rada ehmatas kõik harrastajad nii ära, et kuigi rada lükati juba aasta eest tagasi vanaks Jõgeva rajaks, küsitakse veel isegi tänasel päeval, et kas me muudame selle jälle raskemaks. Inimeste hulgas levivad müüdid on liiga suured,” muigas Peeter Laur.

Formaadi muutusest tulenevalt läheb odavamaks ka pileti hind, samas jäävad kõik muud Linnamäe krossidel traditsiooniliseks muutunud asjad Peeter Lauri sõnul alles. “Pilet on nüüd kindlasti odavam, endiselt loosime aga pealtvaatajate vahel välja auhindu,” lubas võistluste korraldaja. “Auhindade suhtes käivad hetkel küll veel läbirääkimised, aga võin öelda, et kindlasti läheb mõlemal suvisel üritusel väljaloosimisele muruõhutaja ning keegi võitjatest saab koos seltskonnaga minna Laitse ralliparki kardiga sõitma. Täpsem info on juba lähiajal leitav Linnamäe krossiklubi Facebook’i lehelt, sealt on juba praegu võimalik muretseda ka klubi fännisärke”

Pealtvaatajatele tegevust kogu päevaks

Lisaks kogu päeva kestvale motokrossile on pealtvaatajatel võimalik nautida ka muud meelelahutust. “Tartu seikluspark on Linnamäel kohal oma segway’dega,” selgitas Peeter Laur. “Näitame inimestele, mis need on ja kuidas nad toimivad. Nendega sõitmine on paras katsumus, aga rahvale pidi see hästi n-ö peale minema. Tartu seikluspark paneb lastele välja perepäeva auhinna ning võimalik on, et nad toovad kohale ka muid atraktsioone.”

Peeter Lauri sõnul on Jõgeva motokrossiüritustel alati väga hea publik olnud. “Jõgeval armastatakse tehnikasporti ning siinsed üritused on alati hea mainega olnud,” kinnitas ta. “Võistlused on pealtvaatajate ja võistlejate jaoks alati hästi korraldatud olnud ning me ei tohi latti alla lasta ega mõnda aastat vahele jätta.”

Linnamäe Krossiklubil seisavad ees huvitavad ajad. Detsembris kehtestas Jõgeva vallavolikogu krossiraja kinnistu detailplaneeringu, mille kohaselt rajatakse olemasoleva krossiraja teenindamiseks administratiiv- ja abihooned. “Klubi on järjest suuremaks läinud ja asjad toimivad,” rääkis klubi juhatuse liige Peeter Laur. “Hakkame mõtlema sellele, kuidas toimub klubihoone projekteerimise rahastamine. Me ei taha teha seda hoonet ainult klubile, vaid tahame, et sellest tuleks noorte tehnika- või motokeskus. Et sealt saaks abi nii inimene, kes sõidab võrriga, kui ka noored, kes tahaksid kunagi krossirajal kätt proovida. Alati on nii olnud, et klubi hoiab koos üks seltskond: kui isad midagi ees teevad, siis õpivad ka pojad seda tegema.”

i

MATI ALEV

blog comments powered by Disqus