Kuu aega avalikku kiirusemõõtmist

Piirkiiruse ületajate arv on Eestis aasta-aastalt kasvanud ning sagenenud on nn ühe sõiduki õnnetused, mille põhjuseks on valdavalt ebasobiv sõidukiirus.

“Oleme arvamusel, et eelnev teavitamine distsiplineerib liiklejaid ning probleemsetel teelõikudel autode reaalse kiiruse piiramine vähendab liiklusõnnetuste arvu ja nende raskusastet,? ütles Lõuna politseiprefekt Aivar Otsalt.

Kiirusemõõtmise kohad valitakse välja liiklusõnnetuste statistilise analüüsi põhjal.

“Igas maakonnas on olemas omad nn ohtlikumad lõigud, kus liiklusõnnetusi juhtub rohkem. Kiirust kiputakse ületama kõige sagedamini just pikkadel sirgetel teelõikudel. Liiklusõnnetuste peamiseks põhjusteks ongi statistiliselt just ebaõige sõidukiirus ja sellest põhjustatud teelt väljasõidud. Selle tagajärjed on eriti karmid siis, kui ka turvavöö juhtub kinnitamata olema. Pikal sirgel teelõigul üles võetud suur kiirus ei võimalda ootamatule ohule kiiresti reageerida,? rääkis Jõgeva liiklusjärelvalve grupi komissar Künter Pedosk.

Distsiplineerivat mõju võib välja lugeda ka sellest, et inimesed on kiirusemõõtmisest teada andvaid tahvleid märganud ja seetõttu kiirust vähendanud. Jõgeva liiklusjärelvalve grupi vanemkonstaabli Kajar Pendi sõnul on sõidukijuhtide arvates tegemist põneva ja positiivse lahendusega kiiruse mahavõtmiseks.

Käesolevaks ajaks on Jõgevamaal avalikustatud kiirusemõõtmist läbi viidud kaheksal päeval. 18 väljas oldud tunni jooksul on politsei tabanud maanteele paigaldatud infotahvlite piirkonnas 14 rikkujat. Neist üks on istunud rooli alkoholijoobes ja juhiloata, viis juhti on ületanud kiirust kuni 20 km/h lubatust rohkem ning kaheksa juhti rohkem kui 20 km/h.

Avalikustatud kiirusemõõtmise kõrval jätkab liikluspolitsei ka kõigi seni kasutusel olnud liikluskontrollimeetodite praktiseerimist.

KLAIRE RÜNDVA, Lõuna Politseiprefektuuri
Jõgeva politseijaoskonna pressiesindaja

blog comments powered by Disqus