Kuremaal ehitatakse laeva

Isa-poega Igor ja Eigo Ellissoni teatakse senini rohkem motomatkajatena, ent tegelikult on mõlemal ka meresõiduga seonduv taust. Isa Igor on nooruses poolteist aastat kalalaeva madrusena merd sõitnud, Eigo on praegu reisilaeval esimene mehhaanik. Sestap polegi ime, et neil laevaehitamise mõte tekkis, seda enam, et peale Eigo on nii mõnigi kunagine Igor Ellissoni juhendatud Sadala võrriklubi poiss laevandusega seotud eriala omandanud. Nii et laevakaader on lähedalt võtta.

Laeva aluseks olevad kuus tsisterni hankis Ellissoni Veskitalu OÜ vanametalli kokkuostuga tegelevast Jõgeva firmast Eesti Metall.

?Esimene käik Eesti Metalli laoplatsile läks tühja,? tõdes Igor Ellisson. ?Peatselt helistas aga firmajuht Veiko Allingu ja kutsus vaatama, kas need tsisternid, mis neile toodi, sobivad. Sobisidki.?

Nali sai tõeks

Laeva projekti tegi valmis Eigo Ellisson. Tsisternide baasil ujuvaluse ehitamise asjus saadi kaubale Palamusel tegutseva OÜga Auto ja Metall. Firma juhi Indrek Õimu sõnul olnud neil talvel tööd mõnevõrra napimalt kui praegu ning keegi töömeestest visanud aknast välja vaadates nalja, et näe, Kuremaa järv siinsamas, peaks hakkama laevu tegema. Ning kahe nädala pärast astunudki uksest sisse mees, kes soovis, et talle laev ehitataks?

?Ega meie praktikas sellist asja tihti ette ei tule, et meile Autocad-programmis koostatud kolmedimensiooniline ning millimeetrise täpsusega mudel ette tuuakse,? kiitis Indrek Õim. ?Tavaliselt tuleb meil palju umbmäärasemaid projekte teostada.?

Autos ja Metallis puhastati 8-kuupmeetrised tsisternid liivapritsiga ja värviti üle ning lisati neile kahe tonni jagu raudkonstruktsioone. Viimaste kokkukeevitamiseks tuli kõigepealt valmistada vastavad rakised. Esmalt pandigi laeva aluskonstruktsioon kokku Auto ja Metalli õuel. Kui selgus, et kõik kenasti klapib, võeti see nagu lego uuesti koost lahti ja transporditi tükkhaaval Kuremaale, kus läks laeva lõplikuks kokkumonteerimiseks. Kui neli kummipükstes meest kaldaäärses vees müttama ja tünne ühendama hakkasid, ulatunud pealvaatajate kommentaarid seinast seina: kes arvanud, et rajatakse uut paadisilda, kes oletanud, et ehitatakse ujuvlava. Viimastel oli, nagu hiljem selgub, mõneti õiguski.

Puudu vaid papagoi

?Ehitamine on ehitamine, aga kõhuni vees pole seda varem tõesti teha tulnud,? ütles Martin Mandel,

üks laevakeret monteerinutest. ?Kummipüksid kulusid tõesti marjaks ära,? lisas tema kolleeg Kaspar Kolberg.

Laeva raudosa sai valmis nädalavahetusel, esmaspäeval löödi peale tekilauad. Teisipäeval hakkasid tekile kerkima roolikamber, kaptenituba ja saun: kõnealusel laeval saab nimelt ka saunamõnusid nautida. Laevale tuleb peale kaks mootorit, mis juba tellimuse peale tehasest kohale saadetud, ning elektrigeneraator.

?Ainus, keda me praeguseks veel hankida pole suutnud, on kõnelev papagoi ? igal õigel kaptenil peaks ju selline õla peal istuma,? ütles Igor Ellisson muiates.

Laev läheb praeguse hinnangu järgi maksma ühtekokku üle 500 000 krooni ning põhiliselt hakatakse sellega suvitajaid järvele lõbusõidule viima. Pooleteisetunnise laevasõidu hinnaks kujuneb eeldatavalt 35 krooni inimese kohta. Ent kes soovib, võib kuni 25-liikmelise seltskonna jaoks üürida ka terve laeva ning korraldada seal konverentsi, peo või saunaõhtu.

Küsimusele, kas tulevastel laevaomanikel laevaga sõitmiseks ikka luba ka on, vastas Igor Ellisson, et omavalitsustega (Kuremaa järv ja osa kaldast kuulub Palamuse valla, teine osa kaldast Jõgeva valla koosseisu) kooskõlastamisest ta ettevõtmist alustaski. Laevaehitust käisid möödunud nädalal kaemas ka Veeteede ameti esindajad.

Valmiv laev hakkab kandma meesterahva nime, täpsemalt sedasama, mida kannab Igor Ellissoni hiljuti sündinud tütrepoeg, kelle soontes voolamas peale eesti oma ka norra verd. Esimesed tuleristsed saab laev aga üsna pea, kusjuures vabaõhulava rollis. 1. juunil meelelahutusärimehe Aimar Pihlaku poolt korraldataval tule- ja püroshowl annab vastse laeva tekil kontserdi Tõnis Mägi.

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus