Kõneainet pakkuv telefonimüük

Müügitööd on juba aastaid telefonitsi tehtud. Kindlasti on telefonimüüjatel praegu raskem oma tooteid müüa kui 10 aastat tagasi, kui internetis veel kõik kättesaadav polnud. Vooremaa tahtis teada, kuidas inimesed telefonimüüki suhtuvad.


„Minu arust ei oleks üldse vaja telefoni teel müümist. Olen saanud ise sellega vastu pükse. Pool aastat tagasi helistas üks noormees ja pakkus soodsalt D-vitamiini, öeldes, et see ei kohusta mind millekski. Olin nõus. Mida mul karta, kui sellega kohustusi ei kaasne? Mulle ei rääkinud keegi, et nüüd hakkavadki iga kuu mulle need vitamiinid tulema. Õnneks on tänaseks see saaga läbi, aga et olen sellest tellimusest nii pettunud, siis enam ei taha ma ühestki müügikõnest midagi kuulda. Saan küll aru, et see on nende töö, aga kas tõesti ei võiks seletada, kuidas asjad pärast tellimist edasi käivad?“ küsis pettunud Helle.

„Mina ei arva telefonimüügist suurt midagi. Olen vanasti tellinud ajalehti, ajakirju ja raamatuid, kuid nüüd olen kõigele ei öelnud. Jäin tellitud toodetega rahule, sest ega muidu ei oleks neid tellinud. Kuna see on ajaraiskamine ja kõik saab juba internetist kätte, siis olen nüüd pakkumistest loobunud. Mina telefonimüügil suurt tulevikku ei näe, seda pole juba praegu,“ avaldas arvamust Jaanika.

Müügivaldkond pakub õppimisvõimalusi

„Müügivaldkond on huvitav võimalus õppida nii selle töö tegijana kui ka kliendina. Müügiinimene õpib suhtlema, õpib vestlema igasuguste inimestega. Töötan hetkel müügispetsialistina ettevõttes, mis tegeleb veebidisaini ja digiturundusega. Varem olen saanud müüa telefoni teel nii raamatuid kui ka mobiilioperaatori pakette. Raamatuid pakkusin peamiselt eraklientidele. Ma ütleksin, et eraklient on äkilisem ja julgem. Äriklient kuulab ära, mõtleb, mis pakutu tema ettevõttele annab, ja kui leiab, et tõesti miskit ei saa, keeldub viisakalt. Erakliendid kipuvad kõike emotsioonide ajel välja ütlema. Arvan, et telefonimüük ei ole kadumas. Võib-olla kaovad teatud tooted ja teenused, mida klientidel on lihtsam muul viisil hankida, aga alati leiab midagi, mille müümine telefoni teel toimib vaat et kõige paremini, muidugi siis, kui on hea müügimees,“ rääkis hetkel karjääri tegev Jane.

Enamikust vastustest selgub tõsiasi, et telefonimüük ei ole nii populaarne ja telefonikõnesid ei soovita saada. Samas mängivad aga rolli ka varasemad kogemused, sest negatiivsete juhtumite peale muutub klient ettevaatlikuks.

Lauatelefonist internetti

Arco Vara AS Tartu esinduse nooremmaakler Karin Rajasoo alustas kindlustuses tööd 1998. aastal ja seda just telefoni abiga. Sellel ajal tähendas telefonitsi müümine, et võeti ette telefonikataloog ja alustati järjest helistamist. Enamik inimesi olid ise väga huvitatud, et nende kontaktid oleksid avalikud ja nendega saaks ühendust.

„Mobiiltelefonide ja internetikanalite revolutsiooniga kaasneb see, et sageli on ka meil endil kliendina tekkinud soov teatud privaatsuse järele. Olles 15 aastat töötanud finantssektoris müügijuhina ja koolitanud müügiinimesi tegema kvaliteetset telefonimüüki, tean, et sageli saame siiski kõnesid, mida ei soovi lõpuni kuulata ja pigem leiame mugava vabanduse, et helistajast lahti saada. Sellest tulenevalt on tekkinud tõrge suhelda nii-öelda tüütute müügimeestega, kes pakuvad tooteid ja teenuseid seinast seina,“ nentis Rajasoo, kes töötab ASis Arco Vara praktikuna.

„Toon näite, kus ühe kinnisvaramüügi kuulutuse peale võib inimene saada päris mitu telefonikõnet. Kindlasti helistab inimene, kes tahab kinnisvara osta, maakler, kes tahab vahendamisel abiks olla, aga ka näiteks kolimisfirma esindaja või mõne portaali esindaja, et te ka seal kuulutaksite, ning veel keegi, kes soovib ka samas piirkonnas müüa, et saada teada, kuidas teil läinud on. Igal kliendil on õigus küsida, kuidas tema kontaktideni jõuti, ja uskuge, teile vastatakse. Kui vahel tekib küsimus, et miks ta sellel teemal mulle helistas, küsige seda helistajalt julgelt, hea telefonimüüja ei helista enne, kui on selle põhjuse enda jaoks selgeks mõelnud.

Soovitan südamest helistajad ära kuulata, kõigil neil on soov teid oma teenuse või tootega aidata ja kui tunnete, et see ei ole teile, on täiesti normaalne seda öelda. Samuti on täiesti sobiv öelda, kui teil ei ole hetkel parim aeg helistaja kuulamiseks. Võite leppida kokku aja, mil saate süveneda ja sel  teemal kaasa rääkida,“ julgustas Rajasoo.

KRISTELLA RANDOJA

blog comments powered by Disqus