Möödunud laupäeval peeti Linnamäe krossirajal üle kolmekümnekraadises kuumuses järjekordne motokrossietapp, kus tänavu näitasid end parimast küljest nii mitmedki Linnamäe krossiklubi noormehed.
Laupäeval võistlesid Linnamäel 50- ja 65-kuupsentimeetriste masinaklassi ning MX2 klassi sõitjad Eesti Karikasarja punktidele. 85 kuupsentimeetriste masinatega, Open-klassi ja külgvankritega sõitjad võistlesid omavahel niinimetatud ameerika süsteemis sõidus, mis tähendas päeva jooksul palju starte ja suhteliselt lühikesi sõite, päev lõpetati superfinaaliga. Kuni kümneminutilised sõidud tähendasid ka seda, et spordisündmus mahtus ära ühte täispikka päeva — varem on Linnamäe motokrossi peetud kahel päeval.
Linnamäe krossiklubi direktori Peeter Lauri arvates oli väikese registreerunute arvu peamiseks põhjustajaks põrgupalavus. Teine faktor, mis startijate arvu vähendas, oli Lauri hinnangul samal ajal Saaremaal peetud supermoto võistlus.
Samas nentis Laur, et paljud motomehed pidid Linnamäe etapi vahele jätma üle-eelmisel nädalal Türi motokrossil saadud vigastuste pärast. “Seal oli üsna ränk sõit,” kinnitas Laur. Oodatust oluliselt vähem oli sõitjaid Open-klassis, kuid arvestatav kogus motosportlasi oli tulnud MX2 klassis võistlema. Ka ei olnud sel korral stardis väga palju Eesti motospordi suurkujusid. “Juss (Laansoo – toim.) läks tõenäoliselt Soome ja Tanelit (Leok – toim.) ei jõudnud me kahjuks praegustes oludes oma võistlusele palgata,” selgitas Laur. Veel puudusid stardirivist ka vennad Triisad, kes varem on ikka Linnamäel aktiivselt võistelnud.
Linnamäelt sirgub silmapaistev külgvankriekipaaž
Siiski kinnitas Laur, et vaatamata staaride puudusele näitasid kohale tulnud kiireid aegu ja head sõitu. Kõrgemaid kohti said püüdma ka koduklubi liikmed. “Kuigi suuri tegijaid ei olnud, oli tase küllalt kõrge ja meie poisid võistlesid hästi,” sõnas Laur
Eriti kiitis Laur Linnamäe krossiklubi külgvankri ekipaaži Madis Maanteed ja Siim Mokrikku. Maantee sõitis küll varem soolorattaga, kuid sel hooajal otsustati ühiselt külgvankri kasuks. “Poisid on kõvasti arenenud ning näitasid väga head sõitu ka sel võistlusel,” kiitis Maanteed ja Mokrikku klubi direktor Peeter Laur, kes
on tänulik ka Madise perekonnale, kes poiste hobi järjekindlalt toetab. “Külgvankri ülalpidamine on kallis ja motospordis ei tee palja entusiasmiga midagi ära,” tõdes Laur.
Külgvankrite arvestuses peeti kolm sõitu. Esimene läks Linnamäe poistel kesiselt — koht finišis üheteistkümnes. Järgmised kaks sõitu lõpetati kuuendana, mis andis üldkokkuvõttes kaheksanda koha. Veel viimases sõidus hea stardi saanud Maantee ja Mokrik osalesid mõni ring enne lõppu heitluses esikolmikukoha pärast, kuid siiski ei andnud kuum ilm ka nende masinale armu ja poisid pidid aeg-ajalt keset võistlust oma sõidukit uuesti käima lööma.
Väga head sõitu näitas ka sel aastal esmakordselt MX1 klassis ja Linnamäel Open-klassis võistelnud koduklubi noormees Taavi Laur. Open-klassi kokkuvõttes oli Laur juunior neljas ning sama tulemuse saavutas ta ka superfinaalis. Taavi Lauri isa Peeter jäi poja sõiduga päris rahule. “Loomulikult oleksin mina ja ka Taavi ise poodiumikohta soovinud. Ta sai kahest stardist esimesena minema, mis on esikolmikusse sõitmiseks päris suur eelis,” rääkis krossisõitja isa, kes möönis, et on siiski ka poja neljanda kohaga äärmiselt rahul.
Toetajate arv on suurenenud
Sel aastal on Taavi Lauri tulemused liikunud tõusvas joones, juba on võidetud koht ka esikolme seas. Head kohta minnakse püüdma ka sel nädalavahetusel Kiviõli motokrossile. Peeter Laur kõneles ka Taavi eest, öeldes, et nad pole selleks aastaks endale suuri eesmärke seadnud, kuid tunnistas, et on siiamaani jäänud Taavi võistluste ja tulemustega rahule. “Talvel tuleb kõvasti tööd teha ja loodetavasti saame kevadel kusagile välismaale treeninglaagrisse,” rääkis Peeter Laur.
Küsimusele, kas ta pojalt välismaal ka suuri tegusid ootab, vastas Laur otsekoheselt: “Ma olen realist. Taavi on juba 21 aastane. Selleks, et välismaal pildile saada, tulnuks aktiivsete välistreeningutega tegelda juba vähemalt 15-aastaselt. Seda võimalust pole meil paraku olnud.”
Paratamatult on masu mõjutanud ka motosporti, kuid siiski tunnistas Laur, et sel aastal oli neil rekordarv toetajaid, lausa üle neljakümne. “See näitab inimeste usaldust meie ettevõtmistesse. Ka see, kes on andnud ürituse korraldamiseks kasvõi 500 krooni, on toetaja, vahest ehk suuremgi kui mõni, kel miljonid käes,” lisas Laur, meenutades väikese irooniaga oma hea sõbra Margus Lepa lauset: “Motosport on Eesti au ja uhkus, milleks riik raha ei eralda.”
50 cc parimad
1. Kairo Katkosilt
2. Andres Viidikas juunior
3. Ronan Ild
65 cc parimad
1. Steven Luuk
2. Kristo Tarasov
3. Henri Möll
85 cc parimad
1. Janno Schmidt
2. Karel Kutsar
3. Tamur Talviku
Külgvankrite parimad
1.Margo Sonn/ Jürgen Jakk
2. Jani Aronen/ Arto Mantila
3. Ülar Karing/ Juhan Paabstel
MX2 klassi parimad
1.Indrek Mägi
2. Kristjan Rätsep
3. Erki Kahro
Open-klassi parimad
1.Lauri Lehtla
2. Indrek Mägi
3. Raido Nei
Superfinaali parimad
1. Lauri Lehtla
2. Indrek Mägi
3. Kristjan Rätsep
EILI KOITLA