Ka uuel aastal saab bussiga tasuta sõita

Milline oli tänavune aasta maakonnasiseses bussiliikluses ja milliseks see võib kujuneda uuel aastal, nendel teemadel andis ajalehele Vooremaa intervjuu MTÜ Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse juhataja Heldur Lääne.


Mida pakkus lõppev aasta ja millised muutused ootavad Jõgevamaa ühistranspordi korraldust ees uuel aastal?

„Lõppeval aastal on meie tegevuses toimunud mitmed suuremad muutused alates alluvuse muutumisest, maavalitsuse kadumisest ja halduslepingu sõlmimisest maanteeametiga kuni kontori ümber kolimiseni Jõgevalt Põltsamaale, lisaks mitmed uued muutused töös. Loodan siiralt, et muutused järgmisel aastal ei ole enam nii suured kui sellel aastal olid. Vaja oleks hingetõmbeaega ja mõtete kogumist.” 

Kas Põltsamaa ja Mustvee piirkonna rahval oleks võimalust saada tasuta bussiühendus Tartuga nagu see Jõgeva piirkonna elanikel juba praegu on?

„See küsimus on mul juba üle poole aasta laual, aga kipub olema nii, et kommertsliinide turgu solkida ei tohi. Aga reisijate surve selles osas on olemas ja tegelen sellega edasi.” 

Kas tasuta bussisõit Jõgevamaal jätkub ka järgmisel aastal?

„Riigieelarve võeti vastu, seega on rahaline kate tasuta transpordiks ka järgmiseks aastaks olemas. Ka mina suutsin maakonna taotluse ära kaitsta. Pingeline oli, kohati otsisime lausa kompromissi. Olime esimesed kaitsjad ja sellest tulenevalt ka suuremad pinged. Kuid usun, et on maakonna ühistranspordi arendamisel veel natuke arenguruumi.” 

Miks muudeti hommikul Põltsamaalt kell 7.50 Jõgevale välja sõitnud bussi aeg ümber 7.55?

„Tõenäoliselt oli põhjus selles, et kui üht liini hommikusel tippajal mingile soovile vastu tulles kohendada, siis hakkavad liikuma ka teiste liinide ajad. Pole võimatu, et Jõgeval muutunud rongide väljumise ajad tingisid busside väljumise aegade muutuse Põltsamaal.” 

Kas Põltsamaalt Jõgevale või vastupidises suunas sõitvate liinide kellaaegasid on püütud sättida nii, et need ühilduks Jõgevalt ühes või teises suunas teekonda jätkavate rongide väljumise aegadega?

„Elroni aegadest tulenevalt oleme alati korrigeerinud busside väljumise kellaaega ja see pole kerge ülesanne ning selle mõjud ulatuvad kaugele.” 

Kas Avinurme-Lohusuu piirkond tuleks bussiliiklust silmas pidades paremini maakonna keskusega ühendada või puudub selleks vajadus?

„Aasta lõpul hakkab otsebuss sõitma Avinurmest Jõgevale kaks korda nädalas, aga kui on reisijaid, siis paneme käima igal päeval. See on täiesti uurimata turg ja seda peab sammhaaval proovima.”

Kas maakonnapiire ületavaid liine võiks juurde luua ja kas niisuguste liinide järele on vajadus?

„Teeme seda vastavalt vajadusele. On olnud esimesed jutuajamised Ida-Viru maakonna esindajatega. Ilmselt peab Tartumaaga piire ületavaid liine korrigeerima ja Viljandimaa ühistranspordi korraldajatega tuleb ka läbi rääkida. Lihtsalt liinide revideerimiseks. Õnneks on meil nende kõigiga koostöö hea.”

Kas Jõgevamaal on veel kohti, kuhu maakonnaliinid ei ulatu, aga kus kasvõi mõni inimene ühistranspordiga sooviks liikuda?

„Kindlasti on, aga takistuseks lahenduse leidmisel on teede kuuluvus. Maakonnaliine ei taheta valla teedele lubada. Omalt poolt oleme selliseid piire kogu aeg kombanud ja nihutanud laienemise suunas. Siin on keeruline lahendada formaalseid seadusest tulenevaid punkte, näiteks peatuste loomine.” 

Mida olulist oleks öelda maakonnaliinidel sõitvatele inimestele Jõgevamaa ühistranspordikeskuse poolt?

„Aitäh ütleks esimesena. Rahulolu liinidega ei ole halb ja küllap annate teada kui midagi muuta vaja. Soovin kõigile meie teenuse kasutajatele rahulikku jõuluaega ja kena vana aasta lõppu. Küllap toimetame üheskoos uuel aastal edasi. Peamine on asjalikult ja rahulikult toimetada, siis laabub kõik nii nagu soovime.”

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus