Jõgevat külastasid ajakirja The Baltic Guide ajakirjanikud

Kolmapäeval külastasid Jõgeva linna ja Jõgewa muuseumi turismiajakirja The Baltic Guide peatoimetaja Mikko Virta ning toimetajad Jane Konga ja Moonika Arrak-Jaam.


„Meie eesmärk on piirkonda soomlastele paremini tutvustada ja neid siia külla kutsuda,“ ütles kohtumise organiseerinud Jõgeva abivallavanem Viktor Svjatõšev.

Soomlased leiavad Jõgevamaa

The Baltic Guide on väljaanne, mis ilmub aastast 1993 soomekeelsena ning 2010. aastal tuli juurde ka venekeelne väljaanne. Viimase põhjus on lihtne: Vene turistid hakkasid aina enam Eestit külastama ning taheti vaadata Tallinna Raekoja platsist kaugemale. Selle aasta suvel saavad reisisellid lugeda ka ingliskeelset väljaannet.
„Meie lehes on väga oluline, et kaasmaalane pöördub kaasmaalase poole. Ehk soome keeles kirjutavad soome keelt emakeelena kirjutavad ja rääkivad toimetajad, samamoodi ka vene- ja ingliskeelse lehe puhul,“ nentis Konga.
Sel suvel antakse eraldi välja ajakiri Viron Kesä, mis nagu nimi ütleb, heidab pilgu just võimalustele, mida Maarjamaal suvel teha. Kui talveperioodil keskendub The Baltic Guide enamasti Tallinnale, siis suvel ehk kõige magusamal ajal vaadatakse maakondi sügavamalt. „Siin olemegi põgusalt teie maakonnaga koostööd teinud ja nagu kuulda, siis soomlased juba vaikselt leiavad Jõgevamaa. Loodame, et koostöös õnnestub teid veelgi enam tutvustada ja külalisi siia tuua,“ avaldas Konga lootust.
Nagu mainitud, pole Jõgevamaa soomlastest päris ringiga mööda läinud. Läinud aasta sügisel korraldati ajakirja Facebooki lehel küsitlus, milles uuriti, mis on soomlaste lemmikpaik Eestis. Peale Tartu, Haapsalu, Pärnu ja teiste kohtade on välja toodud Mustvee ja Peipsi järv. „Soomlastele meeldivad väiksemad kohad. Usun sellesse, et igal Eesti paigal on midagi soomlasele pakkuda. Loodan, et kui sügisel uuesti küsitluse teeme, on Jõgevamaa rohkem tuntud,“ ütles ajakirja peatoimetaja Mikko Virta.

Nüüd on vaid rattaid vaja

Peatoimetaja lisas, et soomlasi kõnetavad enim elamused ja üritused ning seega võivad meie maakonna turismiettevõtjad põhjanaabreid meeleldi külla kutsuda. „On palju soomlasi, kes tahaksid uutesse kohtadesse minna, aga ei tea, kuhu. See on Jõgevamaa võimalus,“ ütles Virta. Lisaks on Eestis kohad üksteisele nii lähedal, et Jõgevamaa, mis asub Tartust vaid 50 kilomeetri kaugusel, on meile ainult pluss.
„Kindlasti on teil ahvatlevaid kohti veelgi. Tasub mõelda transpordile, kuidas siia saada. Kuna Jõgevale saab ka rongiga, on see kindlasti noorematele inimestele põnev,“ mõtiskles Konga. Virta lisas, et tõusev turismitrend on keskkonnasäästlik reisimine, mis on viimase paari aasta jooksul soomlaste seas aina populaarsem. „Eestis on ühistranspordiga sõitmine väga lihtne,“ kiitis Virta.
Nii tekkis ühine mõte, et maakonnas võiks olla bussi- ja rongijaamas rattalaenutused, mis võimaldaks spordisõpradel vabalt ringi liikuda. Kuna valminud on ka Kalevipoja rattaradade brošüür, on mõte seda elavam. „Nüüd on vaid rattaid vaja,“ ütles Virta.
Keskkonnahoid käib käsikäes loodusega ning just see on turismitrend number üks. „Soomes on neli eelistust: loodus, kohalik toit, vaikus ja lähedale reisimine. Eesti loodus huvitab soomlast seepärast, et siin on kõik teistmoodi. Jõgevamaal on Endla raba, mis on unikaalne, sellele tuleb tähelepanu juhtida,“ rääkis Virta.
Kui tõusvaid turismitrende vaadata, siis rahu ja vaikusega on meie maakonnas hästi. Kohe väga hästi. Nii on Põltsamaa elanikud näiteks veinilinna kuvandina välja toonud just vaikuse ja rahu, rääkimata näiteks Palamusest.
Pärast kokkusaamist siirdusid toimetajad edasi Jõgewa muuseumi, eesmärk aina rohkem meie maakonnaga tuttavaks saada.

KERTTU-KADI VANAMB

blog comments powered by Disqus