Jõgevamaa tellis 28 elektriautot

Jõgevamaa omavalitsused esitasid 28 taotlust elektriauto saamiseks sotsiaaltöötajatele. Jõgeva vald tellis viis, Põltsamaa linn ja vald kumbki neli ning enamik väiksemaid omavalitsusi ühe või kaks sõidukit ning Pala vald vajab kolme elektriautot.

Igal omavalitsus otsustas ise, mitu autot soovib tellida, ning esitas vastava avalduse maavalitsusele, kust avaldused sotsiaalministeeriumile edastati. Elektriautodega saab teha lihtsamaks sotsiaaltöötajate jõudmise abivajajate juurde ning vajadusel nende toimetamise linna. 

Laadimiskohad tõsine mure

i

Saare vallavanem Jüri Morozov nentis, et eks need elektriautod üks vägisi tehtud projekt ole. “Meile on selgitatud, et teisiti seda raha kulutada ei saanud. Aga ega me pea siis alati nõustuma igasuguste asjadega, mis meile pähe määritakse,” väitis ta.

i

Morozovi hinnangul on laadimiskohad maal kõige tõsisem valupunkt. Ja kust võetakse see roheline energia ning palju seda kulub, ei osanud vallavanem samuti öelda. “Suures linnas on lihtsam taristu üles ehitada. Jõgeval aga näiteks pole sellel mõtet, koduhooldusteenust saab nii väikeses linnas enamasti jalgsi pakkuda,” märkis ta.

i

Saare vallas kavatsetakse anda elektriautod koduhooldusteenust pakkuvate sotsiaaltöötajate käsutusse. Kui kaua aku vastu peab ja mitu kilomeetrit näiteks talvel tegelikult läbi sõita saab, ei osanud vallavanem prognoosida. Samuti on talvel maal tõsiseks probleemiks auto läbimisvõime.  

Linnas võivad end õigustada

i

Põltsamaa linnapea Jaan Aiaots tunnistas, et aega mõelda, kui palju elektriautosid linn vajaks, oli neil vaid paar tundi. Siis tuli numbrid öelda.

i

“Meie mõtlesime neljale autole. Meil on Põltsamaa haigla ja päevakeskus. Haiglasse tuuakse toitu Tõrukese lasteaiast. Võib-olla saaks tulevikus toitu tuua ka koduhooldust vajavatele inimestele, loomulikult tuleks selle eest siis ka maksta. Elektriauto peaks siin end õigustama,” tõdes Aiaots.

i

Linnapea ei teadnud veel, kuhu laadimispunktid tulevad, kuid ta loodab, et linnas laadimisega probleeme ei teki. “Põltsamaa on tõmbekeskus ja siia tuleb laadimispunkt kindlasti,” lisas ta.

i

Jõgeva vallavanem Enn Kurg ütles, et viis elektriautot on mõeldud valla erinevate piirkondade sotsiaaltöötajatele. Tema sõnul pole praegu teada, millal elektriautod tulevad ja kui palju neid igale omavalitsusele antakse. 

Täiendav kulu

i

Hoopis iseküsimus on, kui palju elektriautod kohalikele omavalitsustele täiendavaid kulutusi toovad. “Kingituse puhul peab alati mõtlema, mis see meile maksma läheb,” nentis Aiaots. Tema hinnangul on praeguste eelarvelaekumiste juures üsna raske leida  summasid, mis nende autode ülalpidamiseks vajalikud on. 

i

“Ma ei näe, millist rida suurendada või millist vähendada,” tunnistas linnapea, kinnitades samas, et elektriautod on väga vajalikud, et saaks hakata oma süsteeme ümber kujundama.

i

Suvel saab elektriautoga laadimata läbi sõita 150 kilomeetrit, talvel veidi vähem, sest salongi küte suurendab elektrikulu.

i

Eesti saab 507 Mitsubishi i MiEV elektriautot, mis on ookeanisinist värvi. Elektriauto maksab ligi 40 000 eurot. Kus hakkavad asuma autode laadimispunktid, pole esialgu veel teada. Laadimistaristu rajamisega tegeleb KredEX, laadimisvõrk avalikustatakse sügisel.

i

Eesti riik sai autod vahetuskaubana kasutamata jäänud saastekvoodi eest  Jaapani suurfirmalt Mitsubishi Corporation.

i

HELVE LAASIK

i

Jõgevamaa vallad soovivad elektriautosid

i

Jõgeva vald        5

Põltsamaa vald  4

Põltsamaa linn  4

Pala                 3

Saare               2

Mustvee linn      2

Jõgeva linn        2

Pajusi               1

Torma               1

Puurmani          1

Tabivere            1

Palamuse         1

Kasepää           1

i

Allikas: maavalitsus

blog comments powered by Disqus