Jõgevalt Sadala kaudu Mustveesse

Jõgevalt ei ole aga enam Mustveesse otseliini, 11. juulist tuleb sõita kõrvalpõikena Sootagale ja Sadalasse. Liini sõidab kahetunnise vahega kaks bussi, üks võiks ju otse Mustveesse sõita, aga ei sõida.

Tahtmatult peab reisija kõrvalpõikena läbi Sadala sõitma ja seega ka rohkem sõidu eest maksma.

Kokkuhoidu õpetav vanasõna ütleb, et kes kopikat ei korja, see rublat ei näe. Eestis käibib nüüd kroon, kuid arvatavasti meie kroon sellesse kokkuhoiu süsteemi ei kuulu, sest nüüd ei korjata sente, vaid kümneid kroone.

Bussid olid nõukogude ajal puupüsti rahvast täis. Nüüd on bussides aga üsna vähe sõitjaid, sest see on kallis lõbu.

Nõukogude ajal oli mõnel bussijuhil juurdunud süsteem, et kui ulatasid raha, visati see kohe karpi ja reisijast sai piletita sõitja. Kui tuli piletikontroll, oli tegemist, et trahvist pääseda.

Mäletan, et kord sõitsime kolme poisiga Tormasse peole. Lullikatkul tuli piletikontroll peale. Meil sõidupiletit polnud, sest bussijuht ei andnud. Selgitasime, et oleme süüdi ja pakkusime trahviraha. Kontroll seda ei võtnud, öeldes, et me pole piletita reisijad. Seepeale andis bussijuht meile raha, meie andsime selle edasi kontrollile. Nii lõppes see vahejuhtum. Sellest jäi meile aga mälestuseks üks rublane jänese pildiga trahvipilet.Nüüd on bussisõitu harva ette tulnud ja ühtegi piletikontrolli pole ma juhtunud nägema. Seda olen küll näinud, et bussijuht ei anna piletit. Tundub, et seda nõukogude aegset süsteemi harrastatakse siiani.

ALEKSANDER KÕRGESAAR
Vaiatu küla

blog comments powered by Disqus